Президентът на Филипините Фердинанд Маркос-младши подписа закон, налагащ ДДС от 12% на чуждестранните доставчици на дигитални услуги, включително Netflix, HBO и Disney, пише Bloomberg.
Новият закон, който е сред първите приоритетни мерки за генериране на приходи, приети от Маркос, обхваща онлайн търсачките, медиите, рекламата, платформите, както и дигиталните пазари и стоките, плюс облачните услуги.
„Ако берете плодовете на плодотворната дигитална икономика тук, правилно е да допринесете и за нейния растеж“, посочи Маркос в реч по време на събитието за подписване. Новият закон ще изравни данъците, плащани от местния бизнес и международните дигитални платформи, добави той.
Филипините, които са сред най-активните потребители на мобилни телефони в света, използват технологичните гиганти, за да генерират приходи за инфраструктура и други държавни проекти. ДДС-то върху чуждестранни дигитални услуги ще генерира 79,5 млрд. песо (1,4 млрд. долара) приходи в следващите четири години, твърдят от финансовото министерство на страната.