fallback

Apple поглежда към AI, за да засили намаляващите продажби на iPhone

Междувременно изкуственият интелект все още не е стимулирал вълна от преминаване към по-нови модели при други производители на смартфони

11:04 | 09.09.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Ще помогне ли изкуственият интелект (AI) на Apple да продава повече iPhone-и?

Този въпрос е надвиснал над технологичния гигант в понеделник, когато ще проведе годишното си есенно продуктово събитие, където ще представи ново поколение iPhone, пише WSJ.

Не се очаква линията iPhone 16 да има много нови подобрения в хардуера – отвъд обичайните по-бързи чипове и подобрени камери. Вместо това очакванията са Apple да рекламира новата си AI технология, наречена Apple Intelligence, като основен стимул за продажби.

Засега потребителите все още не са възприели AI възможностите като основна причина за надграждане. Водещият конкурент при смартфоните на Apple – Samsung, активно рекламира AI възможностите на последните си устройства. AI бе незначително преимущество за продажба сред първоначалната серия от продажби, показват проучвания, проведени от BayStreet Research за американските магазини.

Друго скорошно проучване показа, че само 7% от потребителите са били силно склонни да закупят смартфон, базиран на AI функции, според изследователската компания Canalys.

„AI все още не резонира с масите“, казва Клиф Малдонадо, главен анализатор в BayStreet Research, който проучва пазара на смартфони.

Някои инвеститори очакват продажбите на телефони на Apple да скочат независимо от това, тъй като на много потребители на iPhone им е време да надградят. Средно анализаторите очакват приходите от iPhone за предстоящата фискална 2025 година, която приключва през септември следващата година, да нараснат с близо 5%, според FactSet.

Търсенето на телефони с AI на Apple ще предложи още един тест за апетита на пазара към технологията. Конкурентите на компанията са похарчили милиарди, инвестирайки в модели, които могат да водят разговор и да взаимодействат с потребителите по човешки начини, да пишат и създават изображения и анимации. И все пак инвеститорите стават предпазливи относно разходите за AI тази година, тъй като много компании все още не са показали ясен път към рентабилността.

За разлика от конкурентите си, Apple не е наляла огромни купища пари в AI усилията. Вместо това компанията се надява външните партньорства с най-напредналите AI играчи да ѝ помогнат да участва на пазара.

„Apple сключва партньорства, вместо да се налага да преоткрива колелото“, казва Трип Милър, управляващ партньор в Gullane Capital Partners, акционер на Apple. „Те вече имат платформата и потребителската база, която иска да използва тази революционна технология“.

Apple вече обяви много от новите си AI функции на конференцията си за разработчици през юни. Apple Intelligence е системата на компанията за вливане на генеративни AI възможности във всяко приложение на iPhone.

Новата AI система, която ще бъде съвместима с най-новите телефони и предишното поколение iPhone 15 Pro, разполага с подобрен гласов асистент Siri и възможност за създаване на персонализирани емотикони и генериране на текстови съобщения.

С Apple Intelligence Apple се присъединява и към стартъпа за изкуствен интелект OpenAI, ръководен от главния изпълнителен директор Сам Алтман, за да вгради ChatGPT, смятан за настоящ лидер в генеративния изкуствен интелект. Производителят на iPhone планира да сключи споразумения и с други разработчици на AI. В момента Apple води преговори за инвестиране в OpenAI, съобщи наскоро WSJ.

Много от новите AI възможности на Apple няма да бъдат налични с пускането на телефоните, а някои от по-привлекателните функции – дори до неопределено време следващата година. Очаква се първоначално английският да бъде единственият език, на който ще се предлагат новите възможности. Тези ограничения и забавяния биха могли допълнително да възпрепятстват всяко потенциално вълнение около новите функции на AI.

Компанията все още не е обявила AI партньор в Китай – един от най-големите ѝ пазари и място, където продажбите са в застой, тъй като среща нова конкуренция от местни марки смартфони.

Последният голям iPhone хит на Apple беше през 2021 г., когато продажбите нараснаха с 39% в сравнение с предходната година. Продажбите намаляват през последните две тримесечия, сравнено със същия период на предходната година, а приходите са се свили с повече от 2% през 12-те месеца, приключили през септември 2023 г., последната фискална година.

Цикълът на продажбите за 2021 г. бе стимулиран от промоции и субсидии за надграждане от безжични оператори. Тези компании помогнаха да платят за нови, по-бързи 5G телефони, за да привлекат нови потребители или да задържат съществуващите, след като похарчиха милиарди за нови надстройки на мрежовата инфраструктура.

Операторите играят огромна роля при покупките на нови телефони в САЩ, като формират около три четвърти от всички нови продажби на iPhone в страната, посочва Consumer Intelligence Research Partners. Въпреки че все още има сделки за преминаване към по-нови модели, някои клиенти на iPhone забавиха стъпката през последните години, тъй като новите поколения на iPhone имаха по-малко значителни промени в дизайна или допълнения към функции.

„Хората запазват телефоните си за все по-дълги периоди от време“, казва Майкъл Левин, съосновател на Consumer Intelligence Research Partners. „Apple плува нагоре по течението по този начин“.

Някои анализатори очакват по-силно завръщане към растежа на iPhone да се случи със следващото поколение iPhone 17, при което се очаква нов по-тънък дизайн на телефона заедно с актуализиран дизайн на камерата. Дотогава може повече потребители да са готови да приемат AI функциите, казват анализатори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:04 | 09.09.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още