fallback

Xiaomi записа най-бързия растеж на приходите си от 2021 г.

Компанията се радва на успеха на електромобила си, както и на възстановяването на пазара на смартфони

16:08 | 21.08.24 г.

Китайската технологична компания Xiaomi отчете най-бързия темп на растеж на приходите си от 2021 г., подкрепена от първоначалния успех на първите си електромобили и възстановяването на глобалния пазар на смартфони, пише Bloomberg.

Приходите от продажби са нараснали повече от очакваното, записвайки 32% ръст до 88,9 млрд. юана (12,5 млрд. долара). Средната прогноза на анализаторите беше за 86,9 млрд. юана. Нетната печалба е достигнала 5,1 млрд. юана, спрямо прогноза за 3,8 млрд. юана.

Xiaomi пусна на пазара първия си електромобил през март, след като през 2021 г. основателят на компанията Лей Дзюн заяви, че гигантът ще инвестира 10 млрд. долара в производството на автомобили в следващото десетилетие – област, която вече е населена с много големи играчи, от Tesla до BYD. Милиардерът каза, че фирмата му цели до 15-20 години да се превърне в един от петте най-големи производители на автомобили.

Базираната в Пекин компания повиши целите за доставки на своя модел SU7 скоро след дебюта на колата. През май директори на компанията казаха, че тя може да се насочи към продажбата на 120 хил. електромобила тази година, докато по-рано обявената цел беше за 100 хил.

Въпреки че Xiaomi продава SU7 само в Китай, тя показа седана по време на Олимпийските игри в Париж и на прочутата германска писта Нюрнбургринг. В Париж Лей заяви, че компанията ще направи автомобила достъпен в световен мащаб, но не даде срок, в който това ще се случи.

Това подхрани спекулациите, че Xiaomi има желание да навлезе на европейския пазар, въпреки че Европейският съюз наложи мита върху вноса на произведени в Китай електромобили.

Сега компанията разработва повече модели в своята гама от електромобили, за да се конкурира по-успешно с лидерите в индустрията, като планира да продава спортен автомобил, подобен на Model Y, чиито продажби да започнат през 2025 г., съобщи Bloomberg News. Освен това гигантът разширява капацитета си и наскоро купи имот в Пекин.

През последното тримесечие Xiaomi записа известно възстановяване на основния си бизнес със смартфони. Третият по големина доставчик на такива устройства в света е продал с 28% повече телефони в сравнение с предходното тримесечие, докато общият пазар нарасна с 6,5%, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IDC.

Цената на акциите на Xiaomi в Хонконг нарасна с 16%, откакто компанията започна да продава електромобилите си в края на март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:08 | 21.08.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още