Китайската компания Tencent Music Entertainment обяви по-малък спад на приходите за второто тримесечие на 2024 г. от предварително очаквания, съобщава Ройтерс. Причината е повишеният ръст на платените потребители на нейните стрийминг услуги.
Дружеството, част от Tencent Holdings обяви, че приходите му са се понижили с 1,7% до 7,16 млрд. юана (999 млн. долара) в трите месеца до 30 юни 2024 г. – четвърти пореден тримесечен спад, вследствие на опитите на компанията да преодолее ефекта на ограниченията на Пекин над стрийминга на живо.
Резултатите обаче са по-високи от прогнозата на анализаторите за 7,14 млрд. юана по данни на LSEG – компанията зад Лондонската стокова борса. По-високите от очакваното приходи са подпомогнати от ръста на бизнеса с онлайн музика от 27,7%.
Броят на платените абонати на музикален стрийминг се е повишил със 17,7% до 117 млн. потребители в резултат на таргетираните реклами чрез телекомуникационните компании, както и посредством платформите за електронна търговия и видео.
Приходите на компанията за тримесечието, свързани с развлекателни услуги, които включват и стрийминга на живо, отчитат спад с 42,8%.
Пекин наложи ограничения на стрийминга на живо преди почти година като част от по-широкия опит да регулира онлайн залозите. Според анализатори стриймърите на живо понякога се наговарят със зрители, за да манипулират популярни тегления на лотарии и да си поделят наградите.
В отговор на натиска от страна на регулаторите Tencent Music прекрати няколко функции за стрийминг на живо.
Акциите на компанията в САЩ се понижиха със 7,8% в предварителната търговия.