Софтуерният гигант Microsoft обвини американската авиокомпания Delta Air Lines за продължилите цял ден неуспехи с възстановяването ѝ на авиокомпанията от глобалния технологичен срив, който я накара да отмени повече от 6000 полета, предава Ройтерс.
Софтуерна актуализация миналия месец на глобалната компания за киберсигурност CrowdStrike предизвика системни проблеми за клиенти на Microsoft, включително много авиокомпании. Но прекъсванията намаляха на следващия ден при други големи превозвачи в САЩ, докато при Delta продължиха.
Microsoft заяви, че нейният предварителен преглед по случая предполага, че Delta, за разлика от своите конкуренти, очевидно не е модернизирала своята IT инфраструктура.
Delta обаче заяви, че е инвестирала милиарди долари в капиталови разходи за информационни технологии от 2016 г. насам, в допълнение към милиардите, които харчи всяка година за оперативни разходи за IT.
„Delta има дълъг опит в инвестирането в безопасно, надеждно и висококачествено обслужване на нашите клиенти и служители“, коментира говорител на компанията.
Прекъсванията на полетите блокираха стотици хиляди пътници и се оценява, че струват 500 млн. долара. на базираната в Атланта авиокомпания. Delta също така е изправена пред разследване от Министерството на транспорта на САЩ за прекъсванията.
Тя е наела ключовия адвокат Дейвид Бойс от Boies Schiller Flexner, известен с големите бизнес дела, които е водил, за да търси обезщетение както от CrowdStrike, така и от Microsoft.
Миналата седмица главният изпълнителен директор на Delta Ед Бастиан коментира пред CNBC, че макар авиокомпанията да разчита силно на двете технологични фирми, те не са успели да предоставят „изключителна услуга“. В интервю той посочва още, че Microsoft има „най-крехката платформа“.
В писмо Марк Чефо, адвокат на Microsoft, нарича коментарите на авиокомпанията „непълни, неверни, подвеждащи и вредящи на Microsoft и нейната репутация“.
Чефо казва, че софтуерът на Microsoft не е причинил инцидента с CrowdStrike, но технологичният гигант незабавно е предложил да помогне на Delta безплатно. Главният изпълнителен директор на софтуерния гигант Сатя Надела е изпратил имейл до Бастиан, но така и не е получил отговор, допълва той.
Microsoft твърди, че нейните служители многократно са предлагали помощ на Delta след прекъсването, но американският превозвач я е отказал. Освен това гигантът обвини авиокомпанията в използване на услуги от други технологични доставчици за своята система за проследяване и планиране на процесите и изтъкна, че това е вероятната причина за отказването на помощта.
Чефо твърди, че Microsoft ще се защитава, ако Delta заведе дело.
CrowdStrike също отхвърли твърдението на Delta, че тя трябва да бъде обвинена за прекъсванията на полетите. Фирмата за киберсигурност каза, че нейният изпълнителен директор лично се е свързал с Бастиан, за да предложи помощ на място, но не е получил отговор.