fallback

Apple се надява, че AI ще тласне нагоре продажбите на iPhone

Въпреки оптимизма на директорите новите функции няма да се появят веднага в Китай

10:15 | 02.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен гигант Apple прогнозира, че новите му функции с изкуствен интелект (AI) ще стимулират покупките на iPhone в следващите месеци, помагайки на компанията да се справи със забавянето на продажбите, което засегна особено силно бизнеса ѝ в Китай, пише Bloomberg.

При представянето на финансовите резултати късно снощи главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че предстоящите функции на Apple Intelligence ще дадат нова причина на клиентите да купят нови телефони.

„Това ще бъде много ключов момент за цикъла на надграждане“, коментира той пред анализатори.

Той каза това след като цяло оптимистичните резултати за третото тримесечие, които бяха помрачени от бавните продажби в Китай. Apple се върна към ръст на приходите през периода, завършил на 29 април, записвайки 5% ръст от 85,8 млрд. долара. Това надмина средната прогноза на анализаторите за 84,5 млрд. долара.

Приходите от продажби в Китай обаче са спаднали с 6,5 на сто до 14,7 млрд. долара, което е под прогнозата на Wall Street за 15,3 млрд. долара.

Приходите на Apple нараснаха повече от очакваното през последното тримесечие. Графика: Bloomberg L.P.

Акциите се движиха нагоре и надолу по време на следборсовата търговия. До 18:30 ч. местно време в Ню Йорк бяха поскъпнали с над 1%. Стойността на книжата се повиши с 13% тази година до приключването на борсовата сесия в четвъртък, подкрепена от надеждата на инвеститорите, че новата технология с изкуствен интелект ще помогне на продажбите.

Резултатите в Китай отново разпалиха страховете, че Apple губи позиции на един от най-важните си чуждестранни пазари. Компанията се изправя срещу по-ожесточена конкуренция в региона, а правителството ограничи използването на чуждестранни технологии на някои работни места. Китайският икономически растеж също се влоши.

Apple отдава голяма част на спада на въздействието на силния долар, като каза, че основният бизнес в Китай всъщност е в по-добро състояние от преди. Преди три месеца директорите на компанията заявиха, че забавянето се дължи не толкова на недостатъчно доброто представяне на iPhone, а по-скоро на слабите продажби на други продукти.

„Осъзнаваме, че това е много конкурентен пазар на смартфони, но вярваме, че се справяме доста добре в контекста на по-широката икономика“, коментира главният финансов директор Лука Маестри пред Bloomberg Television.

Кук коментира, че Apple все още има вяра в пазара.

Тримесечието до края на септември

Apple коментира, че общите ѝ приходи от продажби за тримесечието до края на септември ще нараснат с подобно ниво като тъкмо приключилия отчетен период, което предполага ръст от около 5%. Wall Street прогнозира 4% увеличение. Услугите ще бъдат акцентът през периода, напредвайки с двуцифрен процент, посочват от компанията.

През третото тримесечие печалбата е достигнала 1,40 долара на акция, надминавайки очакванията на анализаторите за 1,35 долара. Периодът до края на юни обичайно е най-слабият за Apple, защото много клиенти чакат пристигането на следващия iPhone през есента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:02 | 02.08.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още