fallback

Влиянието на Temu и Shein попада във фокуса на отчетите на големите играчи в онлайн търговията

Wall Street следи внимателно как се представят китайските платформи

11:25 | 31.07.24 г. 1

Китайските приложения за пазаруване Temu и Shein преживяха бум в Съединените щати, като направиха маркетингов бум онлайн и предложиха на клиентите евтини стоки от Китай, независимо дали става дума за чифт обувки за 3 долара или умен часовник за 15 долара, пише CNBC.

Възходът на приложенията за пазаруване с отстъпки, заедно с TikTok Shop на китайската ByteDance, създаде нова конкуренция на американските компании за електронна търговия Amazon, eBay и Etsy.

Според някои експерти от индустрията голяма част от растежа им е в резултат на вратичка в търговията, известна като изключението „de minimis”, което позволява на пакети, изпратени от Китай и на стойност под 800 долара, да влизат безмитно в Съединените щати. Главният директор по политиките на Amazon Дейвид Заполски нарича това „тревожна тенденция“, която трябва да бъде допълнително проучена от регулаторите по света.

„Смятам, че има въпрос относно степента, до която някои от техните бизнес модели са субсидирани“, коментира Заполски в скорошно интервю за CNBC, говорейки за китайските компании като цяло. „На много тактическо ниво има правила относно това, което можете да покажете като каталожна цена спрямо цена на пазара, и мисля, че тези правила невинаги се прилагат“.

Темата за растежа на Temu и Shein ще попадне в обсъждането на финансовите отчети на технологичните играчи тази седмица, тъй като се очаква Amazon да обяви финансовите си резултати за второто тримесечие, заедно с Meta, eBay и Etsy. Инвеститорите ще следят за всякакви коментари относно въздействието на Temu и Shein върху пазара за електронна търговия, както и за коментари за разходите за реклама.

Сезонът на отчетите започна зле за технологичните компании миналата седмица. Късно във вторник Alphabet отчете лек ръст на приходите, но не успя да изпълни прогнозата за приходите си от реклами в YouTube, което тласна цената на акциите ѝ с 5% надолу в сряда. Стойността на книжата на Tesla се срина с 12 на сто в същия ден, записвайки най-големия си спад от 2020 г. насам, поради по-слаба от очакваното печалба и второ поредно тримесечие на намаляващи приходи от автомобили.

Тази седмица календарът включва отчетите на Apple и Microsoft, както и на Intel, Qualcomm, Block и Snap.

В отчета си в четвъртък Amazon се очаква да покаже около 11% ръст на приходите до 148,6 млрд. долара, според LSEG. Въпреки това нетната печалба се очаква да скочи с 63% на годишна база, отразявайки усилията на компанията за съкращаване на разходите, включително премахването на десетки хиляди работни места.

Въпреки че търговията на дребно вече не е двигател на растежа на Amazon, това все още е бизнесът, който генерира по-голямата част от приходите ѝ. А продавачите трети страни вече отговарят за над 60% от стоките, продавани на сайта. Това е мястото, където Temu и Shein влизат в игра, тъй като търговците вече имат нови начини да доставят продукти на американските потребители. Те са в състояние да предложат толкова ниски цени, отчасти защото премахват посредниците, като продават директно от фабрики в Китай на потребители по целия свят, и използват по-бавни опции за доставка.

Shein започна работа в САЩ през 2017 г., а наскоро заля Google и Facebook с реклами, за да даде тласък на експанзията си. Компанията се оценява на 66 млрд. долара, смятат представители на индустрията. Temu, която е собственост на PDD Holdings, дебютира в САЩ през 2022 г. и бързо насочи милиарди долари към маркетинг, най-забележимо чрез телевизионната реклама „Пазарувай като милиардер“, излъчена по време на тазгодишния Super Bowl.

Amazon продължава да подчертава своята сила в доставките и фокуса си върху скоростта, докато се бори с нарастващата конкуренция от Temu и Shein. През февруари главният изпълнителен директор Анди Джаси отбеляза, че последните промени в мрежата за изпълнение на поръчки на компанията са позволили на Amazon да инвестира в по-бързи доставки, като същевременно разширява списъка си с евтини продукти.

„Имаме израз, че не е трудно да намалим цените, трудно е да си позволим намаляване на цените“, коментира Джаси по време на представянето на отчета на компанията за четвъртото тримесечие.

По отношение на икономическото предимство за Temu и Shein, властите в САЩ, Европейския съюз и другаде обмислят дали да затворят вратичката в търговията и да увеличат митата върху евтините стоки, което може да попречи на продължаващия растеж на тези платформи.

Говорител на Temu коментира пред CNBC, че растежът на компанията не зависи от изключението „de minimis“. Цените на сайта са конкурентни, посочва представителят, благодарение на модела на компанията за доставки директно от фабриката, който елиминира необходимостта от „многобройни посредници и свързаните с тях разходи“.

Shein не е отговорила на запитванията за коментар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:25 | 31.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още