Apple изпадна от топ пет на най-големите продавачи на смартфони в Китай през второто тримесечие, тъй като конкуренцията от местни марки като Huawei се засилва, сочи доклад на компанията Canalys, цитиран от CNBC.
Пазарният дял на Apple в Китай се е свил до 14% през второто тримесечие спрямо 15 на сто през първото тримесечие и 16% през същия период на миналата година, показва докладът, публикуван в четвъртък.
Производителят на iPhone, който беше третият по големина продавач на смартфони през второто тримесечие на миналата година, изпадна до шесто място с продажби от около 9,7 млн. единици, сочат изчисления на CNBC.
„Това е първото тримесечие в историята, в което местни продавачи доминират в челната петица“, коментира Лукас Джун, анализатор в Canalys.
Доставките на Apple намаляват от първото тримесечие, когато спаднаха с 25% на годишна база до 10 млн. броя.
„Стратегиите на китайските продавачи за висококачествени продукти и дълбокото им сътрудничество с местните вериги за доставка започват да се отплащат в хардуерни и софтуерни характеристики. Последният модел Magic V3 на Honor, който включва GenAI, значително подобри преживяването на потребителите със сгъваеми устройства“, допълва Джун.
Локализацията на услугите на Apple Intelligence в Китай ще бъде важен ход през идните 12 месеца, тъй като китайските марки добяват агресивно генеративен изкуствен интелект в продуктите си, отбелязва Canalys.
Китайските марки доминират
От април до юни Vivo си е върнала първото място с пазарен дял от 19% и 13,1 млн. доставени бройки благодарение на силните продажби във физически магазини и онлайн по време на фестивала за електронна търговия „618“.
Oppo запазва второто си място с 11,3 млн. броя, подкрепана от пускането на новата си серия Reno 12. Honor, която е бившо дъщерно дружество на Huawei, е на трето място с 10,7 млн. броя, което е ръст от 4% на годишна база.
Huawei е четвърта с пазарен дял от 15% и 10,6 млн. доставени смартфона, година по-рано компанията не успя да влезе в топ пет. Потребителският бизнес на Huawei расте в Китай, след като компанията пусна смартфона си Mate 60.
Xiaomi заема пето място благодарение на популярността си около пускането на първата си електрическа кола SU7, която е допринесла за стабилните продажби на модела ѝ К70 и флагманската серия 14, отбелязва Canalys.
Като цяло пазарът на смартфони в Китай е нараснал с 10% на годишна база през второто тримесечие, като доставките са надвишили 70 млн. броя, допълва компанията.