fallback

OpenAI атакува Google със собствена AI търсачка

SearchGPT в момента се тества от малка група потребители и издатели

09:09 | 26.07.24 г. 1
Автор - снимка
Редактор

OpenAI навлиза в територия, отдавна доминирана от Google, със селективно пускане на SearchGPT – захранвана от изкуствен интелект (AI) търсачка с реален достъп до информация от интернет, съобщава Ройтерс.

Ходът, обявен в четвъртък, поставя AI гиганта и в конкуренция с търсачката Bing на най-големия си поддръжник Microsoft и със зараждащи се услуги като Perplexity – компания с фокусиран върху търсенето чатбот с изкуствен интелект, подкрепяна от основателя на Amazon Джеф Безос и гиганта при полупроводниците Nvidia.

Акциите на компанията майка на Google – Alphabet, поевтиняха с 3% в четвъртък след новината от OpenAI.

OpenAI заяви, че е отворила записвания за новия инструмент, който в момента е на етап прототип и се тества от малка група потребители и издатели. Компанията планира да интегрира най-добрите функции от търсачката в ChatGPT в бъдеще.

“Захранените с AI инструменти за търсене от OpenAI и Perplexity потвърждават търсенето като модел за ангажиране на съдържанието, но притискат Google да бъде по-добра в собствената си игра“, коментира анализаторът на Canaccord Genuity Кингсли Крейн.

Google доминира на пазара на търсачки с дял от 91,1% към юни, показват данни на компанията за уеб анализи Statcounter.

SearchGPT ще осигурява резюмирани резултати от търсене с линкове към източника в отговор на запитвания на потребителите, казват от OpenAI в блог публикация. Потребителите ще могат и да питат последващи въпроси и да получават отговори в контекст.

Компанията ще даде на издателите достъп до инструменти за управление на това как съдържанието изглежда в резултатите на SearchGPT. News Corp и The Atlantic са партньори издатели на SearchGPT.

SearchGPT сигнализира по-близко сътрудничество между издатели и OpenAI след споразумения за ползване на съдържание с големи организации като Associated Press, News Corp и Axel Springer.

“По-новите доставчици на търсачки, захранени с AI, може да се изправят пред предизвикателства сами по себе си, като Perplexity вече е изправена пред чакащи съдебни действия от издатели като Wired, Forbes и Condé Nast“, казва Крейн.

Големите търсачки се опитват да интегрират AI, откакто ChatGPT бе пуснат за пръв път през ноември 2022 г. Microsoft, чрез ранната си инвестиция, възприе технологията на OpenAI за търсачката си Bing, а Google въведе резюмета с AI за по-широката публика на конференцията си за разработчици през май.

Google не е отговорила на искането за коментар от Ройтерс за потенциалното влияние на SearchGPT върху бизнеса ѝ. Ройтерс по-рано съобщи за плановете на OpenAI при търсачките през май.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:09 | 26.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още