fallback

Силните рекламни и облачни продажби подкрепиха резултатите на Alphabet

Компанията майка на Google надви очакванията за приходите и печалбата

08:36 | 24.07.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Alphabet – компанията майка на Google, надви оценките за приходите и печалбата за второто тримесечие във вторник в резултат на ръста на продажбите на онлайн реклами и здравословното търсене на услугите за облачни изчисления. Компанията обаче отбеляза, че капиталовите разходи ще останат високи за годината, съобщава Ройтерс.

Резултатите на Alphabet подчертават стабилното търсене на дигитални реклами, движени от събития като Олимпиадата в Париж и изборите в няколко страни, включително САЩ. В същото време възстановяване на корпоративните разходите подкрепя софтуерния ѝ бизнес.

Силното възприемане на генеративния изкуствен интелект (AI) движи облачния ѝ бизнес.

Продажбите от реклами – основният източник на приходи на Alphabet, са се увеличили с 11% до 64,6 млрд. долара. Компанията продава реклами в търсачката си, използвайки потребителски данни, за да ги таргетира по-добре.

Нетната печалба през тримесечието до 30 юни се е увеличила с 28,6% до 23,6 млрд. долара, надвивайки средната оценка за 22,9 млрд. долара.

Реакциите на инвеститорите бяха смесени, като акциите първоначално поскъпнаха с около 2%, преди да спаднат с подобен процент. От началото на годината цената им се е вдигнала с 30%, представяйки се по-добре от ръста от 20% на технологичния индекс Nasdaq Composite.

„Това е поредното звездно тримесечие от Google със задминавания във всички сфери“, казва Айдо Каспи, анализатор в Global X.

Общите приходи са се повишили с 14% до 84,74 млрд. долара спрямо консенсусна оценка на анализаторите за 84,19 млрд. долара, показват данни на LSEG. Продажбите от реклами на подразделението с YouTube са се увеличили с 13% до 8,67 млрд. долара.

Alphabet отчете капиталови разходи за 13 млрд. долара за тримесечието. През периода януари-март капиталовите разходи на компанията скочиха с 91% на годишна база до 12 млрд. долара, стряскайки инвеститорите.

Подобно на конкурентите си Alphabet се състезава да предлага AI оферти, докато инвеститорите продължават да наливат милиарди в технологията.

Търсения с изкуствен интелект на Google обаче доведоха до поредица от смущаващи резултати, като например широко осмиваното предложение да се постави лепило върху пицата, за да се задържа по-добре сиренето. Google се отказа от технологията през май, за да отстрани грешките.

Технологията ще бъде въведена в повече страни, каза пред инвеститорите главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай в разговор във вторник.

Пичай, без да предоставя времева рамка, добави, че AI продуктите скоро може да бъдат двигател на приходите, а не просто да помагат на компаниите чрез намаляване на разходите и по-голяма ефективност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:36 | 24.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още