fallback

Въпреки скока на цените Spotify успя да привлече повече абонати от очакваното

Броят на плащащите потребители се е увеличил с 12% на годишна база

15:27 | 23.07.24 г.

Шведският музикален стрийминг гигант Spotify Technology отчете ръст на абонатите за второто тримесечие, който надмина очакванията на анализаторите, след като повиши цените на услугите си, пише Bloomberg.

Броят на плащащите абонати се е увеличил с 12% на годишна база до 246 млн. души, обяви компанията. Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 245,2 млн. абонати.

Цената на акциите на компанията нарасна с 15% преди началото на борсовия ден в Ню Йорк.

През последната година Spotify значително съкрати разходите си, за да подобри рентабилността си, като намали работната си сила и се отказа от някои подкасти. Освен това промени подхода си към съдържанието и ценообразуването, като повиши цените, планира нови абонаментни нива и въведе аудиокниги в края на 2023 г.

Компанията прогнозира 639 млн. активни потребители за настоящото тримесечие, което е под прогнозата за 650,45 млн. активни потребители. Spotify очаква плащащите абонати да достигнат 251 млн., в съответствие с прогнозите.

„Заключението е, че имахме наистина страхотно тримесечие“, каза главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек във видео, публикувано в X, като коментира, че актуализациите са помогнали на платформата да задържи потребители.

Това се е случило с ефектни функции, които зависят от взаимодействието на феновете с авторите, както и чрез автоматизация.

Общият брой на активните потребители е нараснал с 14% до 626 млн. през второто тримесечие в сравнение със средна прогноза на Bloomberg за 631,5 млн.

Приходите са се увеличили до 3,81 млрд. евро през периода, в съответствие с прогнозата. Печалбата пък е 1,33 евро на акция спрямо очаквани 1,04 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:24 | 23.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още