fallback

Спирането на споделянето на пароли продължава да подкрепя бизнеса на Netflix

Компанията очаква рекламният ѝ бизнес да се превърне в основен двигател на растежа до 2026 г.

10:01 | 19.07.24 г.

Netflix е привлякла над 8 млн. абонати през второто тримесечие, след като стрийминг услугата е спечелила от усилията си срещу споделянето на пароли и популярността на заглавия като Bridgerton, Baby Reindeer и The Roast of Tom Brady, предава Ройтерс.

Въпреки че ръстът на броя на абонатите надхвърли прогнозата на анализаторите за 5 млн. за периода, Netflix даде предпазливи насоки за третото тримесечие и каза, че рекламният бизнес няма да се превърне в основен двигател на растежа на приходите поне до 2026 г.

Цената на акциите на Netflix се справи с първоначалното си отстъпление и по време на следборсовата търговия се покачи с 1%. От началото на годината стойността на книжата на компанията е нараснала с почти една трета.

Пионерът във видео стрийминга е изправен пред насищане на пазара в Съединените щати и планира от следващата година да спре да отчита колко нови абонати е добавил. Инвеститорите се фокусират върху сравнително новия рекламен бизнес на компанията като потенциален източник на растеж.

Сега Netflix заяви, че ръстът на броя на абонатите през третото тримесечие ще бъде по-нисък от този през същия период на 2023 г., когато тъкмо беше започнало ограничаването на споделянето на пароли. Компанията също така каза, че вицепрезидентът по рекламните продажби Питър Нейлър напуска.

Анализаторът на Third Bridge Джейми Лъмни коментира, че рекламният бизнес на Netflix „все още трябва да се докаже от гледна точка на приходите“.

„Нашите експерти подчертават, че Amazon направи много по-голям удар на рекламния пазар и Netflix трябва да продължи да работи в мащаб в този сегмент, ако иска да бъде основен играч“, смята Лъмни.

За периода от април до юни Netflix отчете печалба на акция от 4,88 долара спрямо консенсусна прогноза за 4,74 долара на акция според прогнозата на LSEG. Приходите за тримесечието са достигнали 9,56 млрд. долара, в съответствие с прогнозите.

Към края на юни общият брой на абонатите на Netflix по целия свят е достигнал 277 милиона.

Netflix твърди, че услугата ѝ, вклюваща реклами, е нараснала с 34% спрямо предходното тримесечие, но не казва колко точно абонати са избрали тази опция.

„Нашият рекламен бизнес расте добре и допринася все по-значимо към нашия бизнес“, посочва Netflix в писмо до инвеститорите. „Но изграждането на един бизнес от нулата отнема време – и съчетано с големия размер на нашите приходи от абонаменти – ние очакваме рекламата да бъде основен двигател на растежа на нашите приходи през 2024 или 2025 г.“, допълва гигантът.

Във видеоклип, показан след отчета, главният финансов директор на Netflix Спенсър Нойман коментира, че рекламният бизнес на компанията се „разраства добре“, но стъпва на малка база.

Netflix очаква ръстът на приходите ѝ за третото тримесечие да е от 14% спрямо година по-рано.

Три години след началото на инициативата си за видеоигри Netflix заяви, че по-късно тази година планира да пусне мултиплейър игра, базирана на Squid Game, когато ще се появи и вторият сезон на антиутопичния корейски сериал. Компанията също така планира игри, свързани с Emily in Paris и Selling Sunset.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:01 | 19.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още