fallback

Лидерът на Panasonic: Мениджърите на компанията трябва да имат по-голямо "усещане за криза"

Онези, които не показват резултати, трябва да бъдат заменени, твърди Юки Кусуми

10:00 | 16.07.24 г.

Мениджърите на Panasonic Holdings трябва да изпитат по-голямо „усещане за криза“ предвид ниската рентабилност на компанията и ще бъдат оценени по съответния начин, коментира главният изпълнителен директор Юки Кусуми, цитиран от Bloomberg.

„Ако не дават резултати, ще трябва да бъдат заменени“, коментира Кусуми в скорошно интервю. „Причината за липса на резултати е липсата на усещане за криза“.

Това са необичайно тежки думи в Япония и особено в Panasonic, където идеята за доживотна заетост беше възприета от години. Преди два месеца Кусуми предупреди на брифинг, че базираният в Осака японски производител на електроника изостава от целите си за рентабилност и че ще намали броя на „бизнесите с проблеми“ до нула до март 2027 г.

Цената на акциите на Panasonic се понижава с 4% тази година, след като миналата нарасна с 26 на сто. Същевременно японският фондов пазар се движи към върхове, невиждани от няколко десетилетия. Бенчмаркът Topix се повишава с около 22% тази година.

Някога световен лидер в потребителската електроника, сега Panasonic е ключов доставчик на батерии за Tesla и инвестира в софтуер, като същевременно се стреми да запази своето значение на пазара на уреди за дома и индустриалните такива. Забавянето на търсенето на електромобили се отрази на някои от фабриките за батерии, което доведе до спиране на някои производствени линии и фабриката в Осака, обяви изпълнителният директор.

„Това, което ме тревожи най-много, е, че не сме постигнали необходимата рентабилност, за да спечелим подкрепата на инвеститорите“, казва Кусуми. „Въпреки че цените на акциите в Япония се покачват, нашите книжа се задържат на около 1300 йени“.

Фактът, че Panasonic се търгува под балансовата си стойност, е причина за безпокойство, коментира изпълнителният директор. Фондовата борса в Токио е подкрепяна от правителството в опитите си да накара японските компании да подобрят пазарната си стойност спрямо общите си нетни активи, така че да повишат съотношението до над 1,0.

Преди две години Panasonic прие структурата на холдингова компания – преустройство, целящо да направи всяко подразделение по-отговорно за своите резултати. Това улесни Кусуми да сключва сделки като тази, включваща звеното за автомобилни системи, част от което беше продадена на Apollo Global Management за 311 млрд. йени.

Кусуми се бори да подобри рентабилността на по-слабо представящите се подразделения в следващите две години, като същевременно обмисля дали Panasonic е „най-добрият собственик“ на бизнесите. Въпреки че това не означава непременно, че целта е тези звена да се продават, изпълнителният директор обясни, че те ще трябва да устоят и да оцелеят сами.

След като пое поста главен изпълнителен директор в средата на 2021 г., Кусуми се опитва да освободи повече пари, за да инвестира в области на растеж. Той си е поставил цели да постигне възвръщаемост на капитала от 10% или повече и обща оперативна печалба от 1,5 трлн. йени за двете фискални години до април следващата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:59 | 16.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още