fallback

Какво върна Kindle отново на мода?

Случващото се в социалната мрежа TikTok може да даде обяснение

20:08 | 11.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Феновете на #BookTok – литературната субкултура, оформила се в TikTok, връщат славата на един електронен четец, пише Wall Street Journal. 

Kindle на Amazon се превърна в любимата джаджа на общността от любители на книги в TikTok. Сами нареклите се „Kindle момичета“ публикуват своите списъци за четене и показват своите електронни четци, облепени със стикери и с устройства за обръщане на страниците с дистанционно управление.

Продажбите на Kindle са нараснали с двуцифрен процент във всяка от последните две години и са напът да постигнат подобни ръстове и тази, казва Кевин Кийт, вицепрезидент на Amazon Devices and Services. Хората под 45 години са най-бързо растящият клиентски сегмент на Kindle. Компанията не разкрива данни за продажбите или приходите от устройството.

Това, че едно някога популярно устройство днес има ново значение за група от по-млади читатели може да не е изненада за някой, който следи книжните тенденции в социалните мрежи. Буктокърите, както се наричат тези потребители на TikTok, споделят навици за четене, книжни клубове, литературни предизвикателства, библиотечни карти и други съвети.

Бум на заемането

Хартиените книги все още са най-популярният формат за четене, според Pew Research. Продажбите на печатни и електронни книги в САЩ се увеличиха по време на пандемията, но оттогава са намалели, твърди компанията за пазарни проучвания Circana.

Заемането на електронни книги също стана много популярно и продължи да се увеличава. Записванията в библиотеките в САЩ са скочили със 75% от 2019 г. насам, достигайки 370 млн. електронни книги за миналата година, според OverDrive – разработчик на приложението за електронно четене Libby, използвано от училища и от повечето обществени библиотеки в Северна Америка.

„Почти всеки месец виждаме нови рекорди в ползването на дигиталните библиотеки“, твърди Стив Поташ, който е лидер на компанията. Докато заеманията на електронни книги от библиотеките нарасна, популярност е добила и функцията Send to Kindle (Изпрати на Kindle – бел. ред.) на Libby, казва OverDrive. Хората могат да свързват своите акаунти в Amazon с Libby и да си изпращат книги на електронните четци.

Kindle Unlimited, абонаментната услуга на Amazon, която струва 12 долара месечно, позволява на клиентите да заемат над 4 млн. дигитални книги.

А BookTok помогна на автори като Колийн Хувър и Сара Дж. Маас да развият голяма фенбаза и да достигнат върха на списъка с бестселъри. Barnes & Noble и други книжарници имат секции в магазините си и онлайн, посветени на заглавия, които са популярни в TikTok. Хаштагът #BookTOk има над 34 млн. публикации.

Kindle начинаещи

Джилиан Пейн, 23-годишна дама, анализатор на вериги за доставки в Трентън, Мичиган, чете като дете, но губи интерес към книгите когато е в гимназията. Тя връща навика си за четене по време на пандемията, като си купува Kindle през 2020 г. Поставя си цел да прочете 35 книги през 2021 г. Прочита 50.

Сега притежава Kindle Paperwhite и обикновен Kindle и казва, че е на път да прочете 130 до 140 книги тази година, тъй като носи четеца навсякъде със себе си. (В момента Paperwhite струва 150 долара, а базовият Kindle е 100 долара в САЩ).

„Вместо да скролвам на телефона си или в социалните мрежи, обикновено посягам към книга“, посочва Пейн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:11 | 11.07.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още