Kитайските компании са водещи в експериментирането с генеративен изкуствен интелект (AI), но все още изостават от САЩ, когато става въпрос за пълното му внедряване, показва ново проучване, цитирано от CNBC
Проучването - от SAS Institute, който прави анализи и разработва AI софтуер, и пазарния изследовател Coleman Parkes - установи, че 64% от анкетираните китайски компании провеждат първоначални експерименти с генеративен изкуствен интелект, но все още не са интегрирали напълно технологията в своята бизнес система.
За сравнение 58% от компаниите в Обединеното кралство и 41% в САЩ все още експериментират с него.
Респондентите в проучването са лица, вземащи решения относно стратегията за генеративния изкуствен интелект, или се занимават с анализ на данни в 1600 организации по целия свят в ключови сектори, включително банкиране, застраховане, търговия на дребно и здравеопазване.
Съединените щати оглавяват списък по отношение на интеграцията на генеративен AI в бизнес процесите им, като 24% от компаниите твърдят, че напълно са интегрирали технологията. За сравнение делът в Китай е 19%, а във Великобритания – 11%.
Китайските организации водят в експериментирането с генеративен изкуствен интелект, като 83% от тях или провеждат първоначални тестове, или са внедрили напълно технологията. Това е много по-висок дял в сравнение с Обединеното кралство (70%), САЩ (65%) и Австралия (63%).
„Въпреки че Китай може да води в нивата на приемане на генеративен AI, по-високото приемане не означава непременно ефективно внедряване или по-добра възвръщаемост“, коментира управляващият директор на Coleman Parkes Стивън Роу.
За да се възползват напълно от предимствата на генеративния AI, той трябва да бъде напълно интегриран в производствените системи и процеси на ниво компания, смята Удо Сглаво, вицепрезидент на SAS за приложен AI и моделиране, изследване и развитие.
Екосистемата на САЩ срещу тази на Китай
САЩ имат някои предимства при интегрирането на генеративен AI, включително по-зрялата екосистема и по-големия брой висококвафилицирани AI професионалисти и учени, смята Сглаво.
Страната има „култура на иновации“, силно AI лидерство от частни компании и предвидима и прозрачна регулаторна среда в сравнение с други райони, добавя той.
И все пак проучването показва, че Китай е в добра позиция да навакса изоставането по отношение на пълното внедряване и зрелостта.
Респондентите в Китай са най-уверени в подготовката си да се придържат към разпоредбите за изкуствения интелект, като близо една пета посочват, че са напълно подготвени, в сравнение с 14% в САЩ.
Около 31% от анкетираните китайски респонденти казват, че не разполагат с подходящите инструменти, а само 21% твърдят, че им липсва вътрешна експертиза, за да го направят.
Експерти по изкуствен интелект по-рано коментираха пред CNBC, че Китай е на върха на въвеждането на регулации на генеративния изкуствен интелект, като е работил върху тях дори преди ChatGPT да набере популярност и да направи технологията популярна по света през 2022 г.