fallback

САЩ съдят Adobe за прикрити такси за прекратяване на абонаменти

Според жалбата Adobe изчислява таксите за предсрочно прекратяване на 50% от оставащите плащания, когато потребителите анулират абонамента си през първата година

09:15 | 18.06.24 г.

Правителството на САЩ заведе дело срещу Adobe в понеделник, обвинявайки производителя на приложенията Photoshop и Acrobat, че е навредил на потребителите чрез прикриване на големи такси за прекратяване в най-популярния си абонаментен план, както и че затруднява анулирането на абонаменти, съобщава Ройтерс.

В жалба, подадена във федералния съд в Сан Хосе, щата Калифорния, Федералната търговска комисия (FTC) заяви, че Adobe прикрива таксите, които понякога достигат стотици долари, и други важни условия по своя „годишен, плащан месечно“ абонаментен план в дребния шрифт или зад текстови полета и хипервръзки.

Според жалбата Adobe изчислява таксите за предсрочно прекратяване на 50% от оставащите плащания, когато потребителите анулират абонамента си през първата година.

Федералната търговска комисия твърди още, че Adobe принуждава абонатите, които искат да анулират онлайн, да навигират ненужно през множество страници, докато при тези, които анулират по телефона, разговорите често биват прекъсвани, принудени са да се повтарят пред множество представители и срещат „съпротива и забавяне“ от тях.

Обвиняеми по делото са и двама ръководители на Adobe: Дейвид Уадвани, президент на бизнеса с цифрови медии, и Маниндер Соуни, старши вицепрезидент по дигиталните продажби.

„Adobe приклещи клиентите си в едногодишни абонаменти чрез скрити такси за предсрочно прекратяване и многобройни пречки за анулиране“, казва Самюел Ливайн, директор на бюрото за защита на потребителите във FTC. „Американците са уморени от компании, които крият топката по време на регистрацията на абонамента и след това поставят блокади, когато се опитат да го отменят“.

Дейна Рао, главен адвокат на Adobe и главен директор по доверието, заяви, че базираната в Сан Хосе компания ще опровергае твърденията на FTC в съда.

„Абонаментните услуги са удобни, гъвкави и рентабилни, позволявайки на потребителите да изберат плана, който най-добре отговаря на техните нужди, график и бюджет“, каза Рао. „Прозрачни сме по отношение на условията на нашите споразумения за абонамент и имаме прост процес на анулиране“.

Абонаментите формират 4,92 млрд. долара, или 95%, от приходите на Adobe от 5,18 млрд. долара през тримесечието, приключващо на 1 март.

FTC обвинява Adobe в нарушаване на Закона за възстановяване на доверието на онлайн купувачите, федерален закон от 2010 г., който забранява на търговците да налагат такси, включително за автоматично подновяване на абонамент, освен ако ясно не разкрият съществени условия и не получат информирано съгласие на клиентите.

Съдебният иск от понеделник настоява за граждански санкции, разпореждане срещу по-нататъшни неправомерни действия и други средства за защита.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:15 | 18.06.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още