fallback

Spotify въвежда по-скъп план за най-запалените си потребители

Абонатите ще бъдат таксувани с поне 5 долара повече на месец за достъп до по-добър звук

17:50 | 11.06.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Spotify Technology SA ще въведе нов, по-скъп премиум план за най-запалените си потребители по-късно тази година, твърди вътрешен източник, цитиран от Bloomberg. Потребителите ще бъдат таксувани с поне 5 долара повече на месец за достъп до по-добър звук и нови инструменти за създаване и управление на плейлисти.

Spotify ще позиционира тази нова опция като добавка за съществуващите клиенти. Това означава, че повечето потребители ще останат на сегашните си планове, но тези, които изберат да надградят услугата си, ще генерират допълнителни продажби за компанията и нейните бизнес партньори.

Цените на новото ниво ще варират в зависимост от базовия план на всеки потребител, но ще бъдат средно с около 40% надценка. Bloomberg News вече съобщи за разработвания план миналата година, който тогава беше наречен вътрешно Supremium.

Сред привилегиите за тези абонати ще бъде достъпът до HiFi аудио. Spotify обяви функцията си за HiFi аудио през февруари 2021 г., но забави разпространението ѝ. Оттогава конкуренти като Amazon Music и Apple Music започнаха да предлагат аудио с по-високо качество като част от стандартните си планове.

След като години наред таксуваше клиентите си с една цена за достъп до услугата си, независимо от това колко хора използват продукта, Spotify започна да създава множество ценови опции за различни видове потребители.

Планът за новото ниво на абонамент идва след повишаването на цените за потребителите на Spotify по целия свят. Едва миналата седмица компанията съобщи, че ще повиши цените в САЩ с 1 долар на месец през юли, като цената на стандартния абонамент ще достигне 11,99 долара на месец. Миналата година шведската услуга за музикален стрийминг увеличи цената на абонамента от 9,99 долара на 10,99 долара на месец, след като не я беше променяла повече от 10 години.

За Spotify премиум планът би могъл да генерира стотици милиони долари допълнителни приходи, които след това ще бъдат споделени с притежателите на музикални права. Не е ясно колко хора биха искали доброволно да увеличат абонаментната си сметка за нови инструменти за съставяне на плейлисти и по-качествен звук, особено като се има предвид, че висококачественият звук не е осигурил огромен подем на други услуги.

Иначе абонатите на новия план ще могат също така незабавно да генерират персонализирани плейлисти за определени дейности, дати и периоди от годината. Плейлистите ще се учат и адаптират към всеки потребител въз основа на неговото поведение, разкрива още запазилият анонимност източник.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:50 | 11.06.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още