Русия е засилила онлайн кампанията си за дезинформация, която е насочена към Франция и предстоящите Олимпийски игри в Париж, обяви Microsoft в публикация в блога си, предава Ройтерс.
Кампанията, която включва фалшифицирани новинарски уебсайтове и пълнометражен документален филм, е специално предназначена да повлияе негативно на репутацията на Международния олимпийски комитет (МОК) и да създаде впечатлението, че летните игри ще бъдат помрачени от насилие, допълва Microsoft.
„Най-притеснителната дезинформация, разпространявана от проруски играчи, се стреми да се представя за военни организации и да фабрикува заплахи за игрите на фона на конфликта Израел – „Хамас“, обяви компанията.
Руското посолство в Лондон не е отговорило на изпратеното му запитване от Ройтерс за коментар.
Microsoft твърди, че в края на 2023 г. е открила случаи на известни руски участници в дезинформацията, публикуващи „вероятно дигитално генерирани“ изображения, които претендират да показват графити в Париж, заплашващи с насилие срещу израелци, присъстващи на Олимпиадата. Някои от надписите споменават убийствата от 1972 г. на 11 израелски олимпийци в Мюнхен от палестински екстремисти.
Кампаниите са проведени от две подкрепяни от Русия организации, казва Microsoft. По думите ѝ тя ги следи като Storm-1679 и Storm-1099, която е известна още като „Doppleganger”. Използвайки набор от 15 фалшифицирани френски новинарски уебсайта, Doppleganger е разширила руските твърдения за корупция в МОК и потенциално насилие по време на игрите, допълва софтуерният гигант.
През юни миналата година групата, която Microsoft следи като Storm-1679, е създавала пълнометражен филм, наречен „Olympics Has Fallen”, който според компанията е има цели да омаловажава ръководството на МОК.
По думите на Microsoft този филм е озвучен с фалшиво, генерирано с изкуствен интелект аудио, като е ползван гласът на Том Круз и е ползван уебсайтът за персонализирани видео съобщения Cameo, за да добавят и други и други американски знаменитости от САЩ.
Усилията „ясно сигнализират, че създателите на съдържанието са отделили значително време за проекта и са демонстрирали повече умения от повечето кампании за влияние, които наблюдаваме“, казва Microsoft.
„Кремълската машина за пропаганда и дезинформация едва ли ще се въздържи от това да използва мрежата си от участници, за да подкопае игрите с наближаването на Олимпиадата“, допълва компанията.
Кампанията се е засилила в края на миналата година след решението на МОК да позволи на руските спортисти да се състезават в игрите като неутрални състезатели, казва Microsoft.