Шведската музикална стрийминг платформа Spotify обяви, че увеличава цената на премиум абонаментните си планове в Съединените щати. Така тя прави второ увеличение в рамките на година, пише CNBC.
Американските потребители на Spotify ще бъдат уведомени за новите промени в абонамента им през следващия месец.
Цената на акциите на Spotify се повиши с повече от 4% в понеделник сутрин.
За потребителите в САЩ т.нар. „Индивидуален“ план ще струва 11,99 долара. „Дуо“ планът ще се предлага на цена от 16,99 долара, а „Семейният“ план ще е 19,99 долара. Предложението за ученици ще остане 5,99 долара.
Spotify заяви, че покачва цените, така че компанията да може „да продължи да инвестира и да добавя иновации в нашите продуктови функции“, гласи публикация в блога ѝ.
През юли 2023 г. Spotify повиши цените на услугите си и по това време каза, че пазарният пейзаж „е продължил да се развива“, откакто Spotify се е е появила.
Конкурентът на Spotify – Apple Music, повиши цените на абонаментите си в края на 2022 г. Индивидуалният ѝ план започва от 10,99 долара на месец в САЩ, показва уебсайтът на Apple.
През април Bloomberg съобщи, че скокът в цените на Spotify е начин компанията да се бори за дългосрочна рентабилност. През април гигантът направи по-скъпи абонаментите си и на пет други пазара. Сега по-високите цени ще помогнат за покриване на разходите за аудиокниги - популярна услуга, представена в края на миналата година, пише Bloomberg.