Позиционирането на PDD по отношение на цена/качество и растежът на онлайн пазара ѝ Temu помогнаха на компанията да застане начело в надпреварата в електронната търговия в Китай, твърдят анализатори. Това я направи най-високо оценената компания в страната в този сегмент, пише CNBC.
В средата на миналата седмица PDD Holdings отчете добри резултати за първото тримесечие, което изпрати цената на акциите ѝ със 7,5% нагоре и помогна пазарната ѝ капитализация да нарасне дотолкова, че да изпревари тази на конкурента Alibaba Group. Стойността на книжата на Alibaba се е увеличила повече от два пъти – със 109% - през последната година, сочат данни на LSEG.
PDD, която също така притежава китайското приложение за пазаруване с отстъпки Pinduodo, има пазарна капитализация от 208 млрд. долара в сравнение със 196 млрд. долара за Alibaba, показват данни на LSEG. JD.com е на далечна трета позиция с пазарна капитализация от 48 млрд. долара.
„Смятаме, че рентабилността на Temu ще се подобри по-бързо от по-рано очакваното поради въвеждането на модел, при който логистичните разходи ще се поемат от търговците“, написа Morningstar в бележка в четвъртък.
„Също така вярваме, че вътрешната платформа на PDD ще успее да защити позицията си предвид силното потребителско усещане за нейното позициониране по отношение цена/качество“, посочва анализаторът на Morningstar Челси Там, добавяйки, че PDD е на първо място в техните предпочитания, докато JD.com и Alibaba са съответно на второ и трето.
В петък Goldman Sachs повиши рейтинга на PDD от „неутрален“ до „купувай“, отбелязвайки продължаващия импулс за растеж на приходите от реклама на фирмата през първото тримесечие, както и потенциала на Temu.
Сега пазарът следи двете ключови опасения – вътрешната конкуренция и напрежението между САЩ и Китай, които стояха зад по-ранното понижение в рейтинга на PDD, което направихме през март, казва анализаторът на Goldman Sachs Роналд Кунг.
Силна конкуренция
PDD изпревари Alibaba по пазарна капитализация и през четвъртото тримесечие на миналата година, но загуби първото място от конкурента си през първото тримесечие, показват данни на LSEG.
В сряда PDD съобщи, че нетната ѝ печалба, разпределима между обикновените акционери, е скочила с 246% през тримесечието до края на март до 3,87 млрд. долара (27,99 млрд. китайски юана) спрямо година по-рано. Тя надмина значително прогнозата на LSEG за 12,86 млрд. юана.
Приходите от трансакционни услуги, известни още като такси на търговците, възлизат на 6,14 млрд. долара, увеличение от 327% спрямо същия период година по-рано.
„Ние реагирахме проактивно на политиките за насърчаване на потреблението и започнахме поредица от промоционални дейности, за да отговорим на нуждите на потребителите при пазаруване по време на пролетния фестивал и други сезонни събития“, посочи PDD във финансовия си отчет.
„Уверени сме в потребителския пазар в Китай“, коментира PDD.
Междувременно нетната печалба на Alibaba се срина с 86% до 3,3 млрд. щана през тримесечието до края на март в сравнение с година по-рано. Alibaba притежава платформи за електронна търговия като AliExpress, Alibaba.com, Taobao и Tmall.
Първите големи усилия на PDD в чужбина бяха с Temu през септември 2022 г. Популярността на платформата скочи рязко малко след излъчването на рекламата ѝ на Super Bowl през 2023 г., която приканваше клиентите да пазаруват „като милиардери“.
Жадните за сделки американци се стичат към Temu и изглежда, че платформата ще продължи да расте бързо в Съединените щати. Temu също така направи агресивна експанзия в Австралия, Нова Зеландия, Франция, Италия, Германия, Нидерландия, Испания, както и Обединеното кралство.
В доклад по-рано този месец BofA заяви, че Temu, TikTok и AliExpress „използват опита“ на своите компании майка и дъщерните компании. Освен това допълва, че смята Temu за „относително добре позиционирана“ сред останалите.