fallback

Тампере иска да привлече български IT кадри и стартъпи с нова кампания

Карен Ахтиайнен, която помага за кампанията "Experience Tampere", разказва повече за инициативата и кой може да се включи в нея

07:44 | 26.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Наскоро Финландия даде начало на кампанията „Experience Tampere“, която цели да привлече IT кадри и технологични стартъпи в страната. Като част от инициативата, град Тампере – известен като индустриалния център на Финландия, кани български специалисти и собственици на технологични стартъпи, заедно със семействата си, да посетят и да усетят атмосферата на града. Желаещите да кандидатстват за работа в IT сферата във Финландия могат да го направят до 28 април 2024 г. тук. Одобрените кандидати ще спечелят петдневна визита в Тампере от 10 до 14 юни 2024 г. За това какви са предимствата да избереш живот и кариера във Финландия разговаряме с Карен Ахтиайнен, която е бизнес координатор в International House Tampere.

Какво представлява кампанията „Experience Tampere”?

- Целта на кампанията „Experience Tampere“ е да подпомогне компаниите в региона на Тампере да намерят квалифицираните IT специалисти, които търсят. Също така тя цели привличане на стартъп фирми, които имат амбиция да растат в международен план и да се установят в региона на Тампере. 

Идеята на кампанията е да насърчи както технологични професионалисти, така и основатели на стартъпи да кандидатстват и, ако бъдат избрани, участниците и техните семейства ще получат шанс да прекарат цели 5 дни тук, в Тампере. Вярваме, че решението за преместване в друга държава е семейно, следователно, като поканим участника и семейството му, всички те ще могат да усетят атмосферата на Тампере и да решат дали това в градът, в който биха искали да се преместят, за да работят или да създадат компания.

Как се зароди идеята за кампанията?

- Идеята възниква, когато търсенето на квалифицирани кадри стана по-голямо от предлагането за нуждите във Финландия. Кампанията има за цел и да привлече стартъпи, за да развиват бизнеса си тук и да допринасят за утвърждаването на Тампере като технологичен център. Ние създадохме кампанията и включихме възможността да прекараш 5 дни в Тампере, тъй като сме уверени, че участниците и техните семейства ще получат едно наистина положително изживяване – ще добият представа не само за живота тук, но и за разнообразните услуги и подкрепата, която градът оказва за чужденците, живеещи в Тампере.

Към кого е насочена кампанията?

- Кампанията е насочена както към технологични професионалисти, така и към основатели на стартъп компании. Що се отнася до IT професионалистите, участващите в „Experience Tampere“ компании търсят кадри с опит и необходимите умения главно в сектора на гейминга, визуалните ефекти, финансите, изкуствения интелект и филмовата индустрия. Ако говорим за стартъпи, се търсят компании, които имат амбицията да развият бизнеса си в региона на Тампере.

Какви са критериите за подбор?

- Участващите в „Experience Tampere“ компании, заедно с нашия партньор за подбор на персонал, ще подберат кандидатите, които са подали своята кандидатура за свободните позиции, въз основа на тяхната квалификация, трудов опит и умения. След като бъдат избрани, те ще бъдат интервюирани. Интервюто може да бъде онлайн или на живо в Тампере през седмицата на посещение на града (като част от кампанията): 10-14 юни, в зависимост от това колко кръга интервюта ще проведе всяка фирма.

Що се отнася до стартъпите, те ще бъдат селектирани въз основа на следните критерии:

• кандидатът трябва да е основател/съосновател на стартиращ бизнес с потенциал за растеж;

• стартъпът трябва да има международно присъствие и амбиции за разширяване;

• да се ангажират да участват в пълната 5-дневна програма за посещение на града и да демонстрират интерес към разрастването на стартиращия им бизнес в Тампере.

Защо проектът се насочва към български технологични специалисти и основатели на български стартъпи?

- Известно е, че България е ИКТ център с около 10 хил. ИКТ компании. Освен това Тампере подкрепя жените в технологиите, а България е привлекателна, като се има предвид, че страната е една от първите по брой жени в STEM. Две от компаниите, участващи в „Experience Tampere“, вече имат пряк и много положителен опит с таланти от България, които и в момента работят за тях.

Каква би била ползата за тях да посетят Тампере за 5 дни?

- Те ще имат възможност да посетят лично града заедно със семействата си, за да усетят какъв е животът в Тампере. Освен това ще получат информация и ще могат да тестват на живо разнообразните услуги и подкрепа, които градът предоставя на чужденците, живеещи там.

Има ли примери за преди участвали в програмата, които дългосрочно продължават да работят с някой от Финландия?

- Пилотното издание на кампанията „Experience Tampere“ беше миналата година и България не беше сред фокус пазарите тогава. Но днес е, а освен това има немалко положителни примери с талантливи българи, които в момента работят и живеят тук.

Програмата цели ли да привлече дългосрочно български кадри във Финландия? Ако да, защо?

- Бихме искали да привлечем български кадри и стартъпи в дългосрочен план, тъй като сме наясно, че в България има много квалифицирани технологични специалисти. Трябва обаче да видим резултатите и да анализираме текущата кампания – ако има интерес от страна на българи да се преместят и развиват кариерно във Финландия, за нас е важно да оценим какво ги е привлякло и какво е важно за тях, за да останат в дългосрочен план.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:45 | 26.04.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още