Tencent Holdings планира да увеличи повече от два пъти програмата си за обратно изкупуване на акции до поне 12,8 млрд. долара през 2024 г., успокоявайки инвеститорите, загрижени за постепенното забавяне на растежа по време на китайския икономически спад, пише Bloomberg.
Най-голямата китайска технологична компания се присъединява към конкуренти – от Alibaba Group Holding до JD.com – в увеличаването на дивидентите или обратното изкупуване на акции, сигнал за зрялост на бизнесите, които някога водеха страната по пътя на растежа. В сряда Tencent отчете по-нисък от очакваното ръст на приходите, след като продажбите на игри се оказаха разочароващи, особено на вътрешния ѝ пазар.
Резултатите поставят под съмнение траекторията на растеж на най-голямата интернет арена в света, която все още не се е възстановила напълно от години на регулаторни и икономически сътресения. Инвеститорите следят смесените сигнали за китайската икономика, която се бори да възвърне скоростта, която беше набрала преди Covid. Правителството в Пекин все още се бори с множество структурни проблеми – от имотна криза до упорита инфлация.
Приходите са нараснали до 155,2 млрд. юана (21,6 млрд. долара) за трите месеца до края на декември, в сравнение със средна прогноза за 157,4 млрд. юана. Нетната печалба е достигнала 27 млрд. юана, спрямо очаквани 33,3 млрд. юана. Днес Tencent заяви, че засилва програмата си за обратно изкупуване на акции до над 100 млрд. хонконгски долара (12,8 млрд. щатски долара) през 2024 г. и предложи да увеличи годишния си дивидент до 42%.
Някои от най-големите технологични компании в Китай се опитаха да увеличат възвръщаемостта на акционерите, след като постигнаха смесени резултати.
Alibaba обяви ново обратно изкупуване на акции за 25 млрд. долара след разочароващите ѝ приходи от продажби за тримесечието до края на декември. JD.com пък заяви, че ще изкупи обратно книжа за 3 млрд. долара, за да подкрепи акциите си. Най-близкият конкурент на Tencent на пазара на игри – NetEase, удвои изплащания дивидент спрямо година по-рано, след като приходите и печалбата на компанията не успяха да изпълнят прогнозите.
Tentent е изправена пред собствени предизвикателства, отвъд макроикономическата несигурност. Въпреки че WeChat се доказа като надежден двигател на растежа, компанията все още трябва да разбере накъде се насочва останалата част от нейната бизнес империя.
Компанията се бори да задържи плащащите абонати на услугите си за стрийминг на видео и музика, а отделът ѝ за облачни изчисления е в разгара на ценова война с Alibaba и JD, точно когато това звено се опитва да достигне рентабилност.
Подразделението на Tencent за игри пък търси следващия си голям хит.