Китайската Xiaomi отчете ръст от 10,9% на приходите за четвъртото тримесечие и задмина оценките за коригираната нетна печалба, подкрепена от силните продажби на смартфони, докато секторът показва признаци на възстановяване, съобщава Ройтерс.
Приходите са се увеличили до 73,24 млрд. юана (10,17 млрд. долара) през тримесечието октомври-декември спрямо 73,17 млрд. юана, очаквани от анализатори според данни на LSEG.
„Както очаквахме по-рано, общите доставки на смартфони през втората половина на 2023 г. са били по-добри от първото полугодие“, коментира президентът на Xiaomi Лу Уейбин в разговор по отчета.
„Световният пазар на потребителска икономика продължава да показва тенденция към постепенно възстановяване“, добави той.
Коригираната нетна печалба на компанията е скочила със забележителните 236,1% до 4,9 млрд. юана, надвишавайки сумата от 3,89 млрд. юана, очаквана от анализаторите.
Секторът на смартфоните показва признаци на възстановяване след дълъг муден период.
Световните доставки на смартфони за четвъртото тримесечие на Xiaomi са се увеличили с 23% на годишна база до 40,7 млн. единици, нареждайки се на трето място по пазарен дял в света с 13%, показват данни на консултантската компания Canalys.
В Китай – най-големия ѝ пазар, доставките на компанията са се повишили с 12% до 9,5 млн. единици, нареждайки се на пето място там, също с пазарен дял от 13%.
Xiaomi получи тласък от представянето на премиум серията Mi 14, чиито продажби задминаха 1 млн. единици през първата седмица след представянето през октомври.
Въпреки това все по-наситеният пазар накара Xiaomi да диверсифицира основния си бизнес със смартфони. В Китай компанията е известна и с домакинските си уреди и навлиза в електрическите превозни средства – план, отбелязан за първи път през 2021 г.
Xiaomi се стреми да започне доставки на първите си превозни средства в Китай този месец чрез 59 свои магазина в 29 града. Наблюдателите на пазара очакват да научат цената на премиерата на 28 март.
По време на разговора за отчета президентът на Xiaomi Лу каза, че компанията има за цел да си осигури трета позиция в сегмента на луксозните седани, задвижвани от батерии. Той не предостави подробности за това как Xiaomi планира да постигне тази цел.
Xiaomi е похарчила 10 млрд. юана за разработването на превозното средство, каза Лу, и е обещала да инвестира 10 млрд. долара в автомобилния бизнес през следващото десетилетие.
Отчетът на Xiaomi показа, че разходите за научноизследователска и развойна дейност за цялата 2023 г. са се увеличили с 19,2% до 19,1 млрд. юана, главно поради разходите, свързани с бизнеса с електрически автомобили и други инициативи.