Гигантът в споделеното пътуване Grab обяви, че е постигнала рентабилност, записвайки първата си печалба за тримесечие в размер на 11 млн. долара, пише CNBC.
За сравнение, през същия период година по-рано компанията от Югоизточна Азия отчете загуба от 391 млн. долара. Успехът “се дължи най-вече на подобрения в коригираната печалба преди данъци, лихви, обезценка и амортизация на групата, промени в стойността на инвестициите и намалените разходи за възнаграждения, базирани на акции”, посочва Grab във финансовия си отчет за четвъртото тримесечие.
Приходите за тримесечието са достигнали 653 млн. долара, надхвърляйки прогнозата за 634,86 млн. долара, дадена от анализатори, анкетирани от LSEG.
Загубата за цялата 2023 г. е достигнала 485 млн. долара, или със 72% по-малко спрямо загубата от 1,74 млрд. долара за предходната година.
В допълнение към споделеното пътуване компанията предлага финансови услуги, включително разплащания и застраховки, както и доставка на храна, хранителни продукти и пакети.
„Приключихме 2023 г. с мобилност, която надхвърля нивата преди Covid. Наблюдаваме силно търсене в сферата на мобилността“, коментира главният финансов директор на Grab Питър Ои в интервю, допълвайки, че туризмът „нараства значително“.
„Ако погледнете бизнеса ни с доставки, имаме пореден рекорден 13-процентен ръст на годишна база. Освен това имаме повече потребители в нашата платформа по едно и също време. Така че сме набрали наистина добра инерция“, допълва той.
Grab обяви също така, че за първи път започва обратно изкупуване на обикновени акции от клас А на стойност 500 млн. долара.
През годините, откакто съществува, Grab предимно не успяваше да генерира печалба, като записа милиарди долари загуба от появата си през 2012 г.
През първите си години технологичните стартъпи поставяха приоритет на растежа пред рентабилността, което обичайно е свързано с харченето на много пари. След като глобалните макронесигурности се засилиха, те бяха принудени да променят фокуса си и да помислят за печалбата, като са по-внимателни с разходите.