Технологичната компания Accenture е подписала споразумение за придобиването на GemSeek – български доставчик на услуги за анализ на потребителското преживяване, изследвания, анализи и прогнозни модели, базирани на изкуствен интелект.
Придобиването е първата голяма инвестиция на Accenture в България, посочва се в съобщение на дружеството, изпратено до медиите.
Подробности за сделката, вкл. цена, не са обявени. Трансакцията подлежи на регулаторно одобрение, от което зависи кога ще бъде приключена.
Сделката обаче е поредна в световен мащаб от страна на Accenture Song – най-голямата технологична творческа група в света, която работи с данни и AI в помощ на бизнесите.
GemSeek е основана през 2011 г. Компанията предлага услуги в областта на сложните анализи на големи масиви от данни и управлението на програми за клиентско преживяване, както и разработва собствени технологични продукти в сферата.
Седалището на GemSeek е в София, като за компанията работят 170 души в България и Великобритания. Компанията става част от Accenture Song, с което значително разширява портфолиото от предложения за клиенти в Европа, Близкия изток и Африка, казва се в съобщението.
В съобщението на Accenture се посочва още, че в световен мащаб 78% от бизнес лидерите смятат, че хората се променят по-бързо, отколкото те могат да променят компаниите, за които отговарят. Същевременно повече от половината от глобалните потребители искат бизнесът да реагира по-бързо на техните променящи се нужди.
В тази връзка се очаква глобалният пазар за анализ на клиентското преживяване да нарасне от 9,5 млрд. долара през 2022 г. до 37 млрд. долара през 2032 г.
В последно време Accenture Song придоби Work & Co, Rabbit's Tale, ConcentricLife, Fiftyfive5 и The Stable. Компанията планира инвестиция от 3 млрд. долара в изкуствен интелект с цел подпомагане на организации от различни сфери да подобрят своята оперативна дейност на всяко едно ниво.