През 2017 г. Epic Games беше сред няколкото компании, избрани да участват в инкубаторната програма Accelerator на Walt Disney, където основателят на компанията за игри имаше амбиции да включи добре познатите герои на развлекателния гигант в дигиталните светове, които Epic създава.
Сега Disney прави много по-голям залог, който ще направи това възможно, пише Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгър обяви инвестиция от 1,5 млрд. долара, целяща да позволи на потребителите да си взаимодействат с истории и герои от Disney, Marvel, Pixar и Star Wars във Fortnite на Epic, където всеки месец се събират 100 млн. играчи. Това е признание за количеството свободно време, което поколението Алфа, поколението Z и милениълите посвещават на игрите.
„За мен беше зашеметяващо, че общото време, което прекарват пред екрана за видео игри, е равно на това, което отделят за телевизия и филми“, коментира Айгър в разговор с анализатори и инвеститори след представянето на финансовия отчет на компанията. „И заключението, до което стигнах, беше, че трябва да сме там. И трябва да сме там възможно най-скоро по много завладяващ начин“.
Цената на акциите на Disney се повиши в четвъртък, след като отчета, като записа над 13% ръст в рамките на най-добрия си ден от повече от три години.
„Игрите се превръщат в ключова част от света на развлеченията, особено за по-младите, и това поставя Disney в позиция да навакса в тази важна област“, коментира Дъглас Артър от Huber Research Partners.
Главният изпълнителен директор на Epic Тим Суини отдавна е искал героите на Disney да населят дигиталното поле на Fortnite, твърдят двама бивши директори.
„Disney беше една от първите компании, които повярваха в потенциала за обединяване на техните светове с нашите във Fortnite”, коментира Суини в изявление, допълвайки, че Disney използва инструмента на Epic за създаване на 3D графики в реално време – Unreal Engine.
Други компании, като Lego, сключиха подобни партньорства с Epic.
Анализаторът Майкъл Пачтър от Wedbush твърди, че Disney многократно се е провалила в разработването на свои собствени игри. Тя изпитваше трудности да спечели пари дори от популярни заглавия като „Disney Infinity”, твърди той, имайки предвид игра, която включва голяма колекция от герои на Disney.
Откакто през 2016 г. премина към лицензионен бизнес модел, девет франчайза за игри на Disneyключително Спайдър-мен и Kingdom Hearts, са генерирали повече от 1 млрд. долара приходи, твърди Disney.
Пачтър нарича инвестицията на Disney в Epic Games „наистина умен стратегически ход:, който е в съответствие с подхода на компанията за разширяване на осведомеността за марката и защита на целостта на бранда.