Българинът Атанас Райков поема поста вицепрезидент „Глобален маркетинг и бизнес развитие“ в гиганта Rakuten Viber, съобщават от компанията. Това се случва, след като през 2023 г. той зае позицията вицепрезидент „Развитие ключови пазари”, издигайки се нагоре в йерархията на компанията.
Тогава Райков, който работи в Rakuten Viber от 2015 г., получи пряко влияние върху международните решения на компанията, които са свързани със стратегическото и технологичното ѝ развитие.
Сегашните промени са важна стъпка за гиганта, защото са свързани с обединяването на маркетинга и бизнес развитието в едно. Райков пък ще взема стратегически решения, касаещи разпознаваемостта на бранда глобално, както и пазарния дял. Освен това ще ръководи екипите в Близкия изток и Северна Африка, Централна и Източна Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и Общността на независимите държави.
Отделно Viber обяви рекорден брой функционалности, пуснати през миналата година. През октомври тя пусна абонаментната си услуга Viber Plus у нас, която дава на потребителите на чат приложението повече функции за комуникация и още възможности за персонализиране на платформата.
Освен това беше въведена функцията „Разпознаване на обаждането“, която дава по-голям контрол и сигурност на комуникацията, предупреждавайки потребителите за спам обаждания.
Миналата година беше белязана и от промени в интерфейса на Rakuten Viber с идеята потребителите да бъдат улеснени в управлението на приложението и достъпа до медийната библиотека.
След тези промени компанията записа 5% ръст на годишна база на изпратените съобщения. Така записа трета поредна година, в която съобщенията са основен избор за комуникация на потребителите в България. Броят на участниците в групови чатове пък нарасна с 15 на сто.
Броят на Viber каналите в България е нараснал с 24% през 2023 г.
„Гледайки напред, Rakuten Viber с вълнение иска да продължи да подобрява начина, по който хората се свързват помежду си, и да начертае курса за следващото поколение суперприложения“, коментира Атанас Райков. „С ясния ангажимент към удовлетвореността на потребителите, ние сме уверени, че 2024 г. ще бъде изпълнена с още по-големи постижения, надхвърлящи границите на комуникацията, такава каквато я познаваме днес”, посочи той.