fallback

Netflix постигна най-силния си ръст на броя потребители от пандемията

Компанията е подкрепена от мерките срещу споделянето на пароли, въвеждането на по-евтина опция с реклами и силен набор от програми

09:17 | 24.01.24 г.

Потребителите на Netflix са се увеличили с 13,1 млн. през последните три месеца на 2023 г., което се превръща в най-доброто тримесечие за стрийминг гиганта, откакто хората бяха блокирани по домовете си в началото на пандемията, съобщава Bloomberg.

Силният резултат задминава оценката на Wall Street за 8,91 млн. потребители и надхвърля оценките за всеки един регион по света. Netflix е привлякла над 5 млн. нови потребители само в Европа, Близкия изток и Африка.

Продажбите са нараснали до 8,83 млрд. долара, заяви компанията във вторник, също задминавайки прогнозите.

Акциите на Netflix поскъпнаха с 8,9% до 535,91 долара за брой в следпазарната търговия. Те бележат ръст в цената от 38% през последната година до затварянето на пазарите във вторник.

Netflix се възстанови от тежката 2022 г., отбелязвайки една от най-силните си години на ръст на потребителите, подкрепена от мерките срещу споделянето на пароли, въвеждането на по-евтина опция с реклами и силен набор от програми. Хитови предавания през последното тримесечие включват следапокалиптичния трилър „Забрави за света“ и документалния филм за футболната звезда Дейвид Бекъм.

Силното представяне на Netflix контрастира рязко на много от конкурентите в Холивуд, които управляват свиващи се кабелни мрежи и непечеливши стрийминг услуги. Тези компании сега се сливат и съкращават позиции, за да се опитват да оцелеят.

Само допреди години изглеждаше сякаш Netflix е достигнал тавана на растеж, след като компанията изгуби потребители през първата половина на 2022 г. Стъпките, които предприе компанията, обаче се изплащат.

„Вярваме, че успешно се справихме със споделянето на акаунти, като гарантираме, че когато хората се наслаждават на Netflix, те и плащат за услугата“, каза компанията в писмо до акционерите.

Въпреки че абонаментът, поддържан от реклами, стартира бавно, той започна да набира скорост. Компанията каза по-рано този месец, че вече има повече от 23 млн. души, които използват тази опция. Netflix все още трябва да свърши много работа, за да подобри своя рекламен бизнес, каза във вторник съглавният изпълнителен директор Грег Питърс. Компанията трябва да привлече повече клиенти, да въведе нови продукти и да подобри технологията си.

Във вторник стана ясно, че Netflix придобива изключителните права за излъчване на телевизионното шоу "Първична сила" (Raw) на Световната федерация по кеч (World Wrestling Entertainment, WWE), както и за други програми на организацията, отбелязвайки първото голямо пренасочване на стрийминг услугата към събития на живо.

Стрийминг гигантът се е споразумял да плати 5 млрд. долара за излъчване на събитията на WWE в рамките на 10 години. Това представлява над 30% ръст спрямо текущите разходи за излъчване на Raw.

Въпреки оптимизма на Питърс стабилният ръст на абонатите в края на годината може да не продължи и през 2024 г. Netflix заяви, че няма да добави толкова много потребители през първото тримесечие на 2024 г., колкото през последните месеци на 2023 г., въпреки че броят им ще надхвърли общо 1,75 млн. потребители, привлечени година по-рано.

Това обаче няма да навреди на растежа на продажбите. Netflix каза, че ще продължи да увеличава приходите си с двуцифрен процент, отчасти чрез повишаване на цените, както прави от много години.

Печалбата за четвъртото тримесечие е нараснала до 2,11 долара на акция, макар че остана под оценките на Wall Street. Netflix генерира нетна печалба в размер на 5,41 млрд. долара за цялата минала година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:17 | 24.01.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още