Потребителите на Instagram и Facebook в Европа ще получат по-голям избор за това как използват мрежите на Meta Platforms. Целта е да се отговори на Закона за цифровите пазари (DMA) на Европейския съюз (ЕС), съобщи компанията в понеделник.
Най-голямата социална мрежа в света е поредната, която прави промени, за да изпълнява разпоредбите на DMA, след като Google очерта усилия за спазване на новите технологични правила на ЕС. Това може да засегне приходите на някои компании, коментира Ройтерс.
През следващите няколко седмици потребителите ще получат уведомления, които ги информират, че могат да избират дали искат да споделят информацията си между услугите, заяви Meta в блог публикация.
Съгласно DMA, чиито разпоредби всички големи технологични компании, включително Meta, трябва да изпълнят до 7 март, компаниите са длъжни да третират собствените си услуги и продукти като тези на „конкуренти“.
Потребителите на Facebook Messenger ще могат да избират дали искат профила им във Facebook да е свързан с профила им в Messenger, или да имат отделни такива в двете услуги, съобщи компанията.
Meta добави, че потребителите на Instagram и Facebook, които са свързали двата си профила, могат да изберат да ги управляват отделно и вече да не споделят информация между тях.
Потребителите ще могат да избират и дали да споделят информация между профилите си във Facebook и услугите Gaming и Marketplace на платформата.