TikTok на ByteDance се превърна в първото приложение, което привлече над 10 млрд. долара кумулативни потребителски разходи, а това спомогна за увеличаване на приходите от продажби на мобилни приложения до нов връх през годината, догато приходите от игри се свиха, сочи новият годишен доклад на data.ai., цитиран от Bloomberg.
Видео стрийминг платформи като TikTok и Disney+ доведоха до 11% ръст на продажбите на потребителски приложения през 2023 г., показвайки устойчиво търсене, докато индустрията за игри се забави и записа спад с двуцифрен процент на продажбите в Китай, което повлече глобалните продажби с 2% надолу.
Покупките на кредити в TikTok, които могат да се използват като бакшиш за предпочитани създатели на съдържание и стриймващи на живо, обхващат по-голямата част от печалбата на услугата и „отключиха тайната на монетизацията на мобилни устройства“, твърдят пазарни анализатори, чиито услуги се използват от много от най-големите световни брандове за проследяване ефективността на техните мобилни приложения и реклами.
„Приложенията за социални мрежи и икономиката на създателите са пионери в създаването на нови пътища за монетизация отвъд рекламата“, коментира Лекси Сидоу, директор корпоративен маркетинг в data.ai. „TikTok положи основите чрез своя механизъм за бакшиши за създателите на съдържание. През 2024 г. директната потребителска монетизация в социалните мрежи чрез покупки в приложенията се очаква да нарасне със 150% до 1,3 млрд. долара, докато конкуренцията се засилва“, посочва още.
Разходите в приложения, вместо в игри, нараснаха, тъй като потребителите харчат повече за стрийминг, генерирано от потребителите съдържание и приложения за запознанства. Все пак по-големият двигател на приходите остава рекламата, която се повиши с 8% през 2023 г. до 362 млрд. долара и обхваща две трети от мобилните продажби. Това прави битката за привличане и задържане на потребителското внимание от първостепенно значение, а data.ai. прогнозира, че през 2024 ч. за мобилни реклами ще бъдат похарчени 402 млрд. долара.
Потребителите отново увеличиха времето си, прекарано на смартфоните. Индонезия се класира на първо място с над 6 часа на човек на ден. Средната стойност сред 10-те най-големи пазара достигна 5 часа дневно използване на приложения, а разходите за приложения се увеличиха с 3% през 2023 г. Южна Корея, Бразилия, Мексико и Турция достигнаха ръст от 25% или повече в разходите за потребителски приложения през годината, допълват данните на data.ai.
Китайските сензации за бюджетно пазаруване Shein и Temu на PDD Holdings се изстреляха нагоре в класацията за изтегляния, нараствайки със 140%, като Temu води по брой тегления на 125 пазара. На други места секторите на пътуванията и продажбата на билети възстановиха популярността си и разходите за тях скочиха, след като търсенето на събития и преживявания процъфтява след пандемията.
Изкуственият интелект се превърна в ключов път за привличане на нови потребители, като генеративният изкуствен интелект скочи седемкратно и се появиха отделни подсегменти около чатботовете с AI и генераторите на виртуални творби. Приложенията с генеративен изкуствен интелект надхвърлиха 10 млн. долара месечни потребителски разходи до края на 2023 г.
„Растежът на изкуствения интелект подхранва и вградените функции в почти всички мобилни сектори, проправяйки пътя за нова вълна от дигитални иновации“, гласи още докладът на data.ai.