fallback

Индия се отдръпва от колцентровете и IT обслужването и поема в нова посока

Ролята на страната в глобалната верига на стойността остава слаба

22:42 | 03.01.24 г. 2
Автор - снимка
Създател

В продължение на години мултинационални компании създават изискващи много труд операции в Индия, включващи услуги като IT поддръжка, колцентрове или разработка на мобилни приложения.

Въпреки че е една от най-бързо развиващите се икономики в света, позицията на Индия в глобалната верига на стойността остава слаба.

Световните вериги на стойността са дейности, които често включват множество държави в редица региони. Много ежедневни продукти, като смартфоните и автомобилите, включват глобални вериги на стойността – от тяхното проектиране и снабдяване със суровини до сглобяване и дистрибуция.

Днес близо 70% от международната търговия включва глобални вериги на стойността. Въпреки това позицията на Индия в тях се променя заради правителствените стимули и дигитално ориентираната икономика, пише CNBC.

„Когато погледнем към глобалната верига на стойността, преди две десетилетия и половина всичко [в Индия] беше фокусирано върху споделените услуги, бек-офис услугите и работа, която може да бъде свършена евтино, защото имаме голямо, квалифицирано и образовано население“, коментира Адит Джайн, основател на компанията за пазарни проучвания IMA India.

„Но след това, бизнесът бавно започна да осъзнава, че всъщност можем да направим много повече, можем да създадем първокласни изследвания и разработки“, допълва Джайн.

Според съвместно изследване, проведено през 2022 г. от EY и Конфедерацията на индийската индустрия, над 70% от мултинационалните корпорации планират да инвестират в страната през следващите 3 до 5 години.

„По наши оценки много от компаниите от Fortune 500 извършват между 50% и 60% от глобалната си инженерна и развойна дейност в Индия“, коментира управляващият партньор в глобалната консултантска фирма McKinsey Раджат Даван.

Технологични гиганти като Amazon и Microsoft инвестираха милиарди долари в центрове за данни, докато други компании като Verizon, Nokia и Cisco също залагат на Индия.

Дейв Уест, президент на Cisco за Азиатско-Тихоокеанския регион, твърди, че правенето на бизнес в Индия се е подобрило и е станало по-лесно през 28-годишната история на компанията в страната.

„Гледаме за държави, които ще ни помогнат да увеличим мащаба си и да предоставим услуги за пазара. В някакъв момент в календарната 2024 г. ще видите производство на Cisco в Южна Индия“, споделя Уест. „Ще произвеждаме най-добрите в класа рутери и суичове“.

Според него Cisco  има за цел да извелече 1 млрд. долара от своята инвестиция в индийския пазар.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:33 | 03.01.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още