Смартфонът е бил водещо средство за пазаруване по време на Черния петък, сочат данни на платформата BeyondCart.
Събраната от платформата информация показва, че оборотът от мобилните приложения в много от секторите вече се изравнява с този от съответния уеб магазин. В модната индустрия например той достига 45% от целия обем на продажбите, докато в сегмента на здравето и добавките този показател е около 40%. При продуктите за красота оборотът от мобилно приложение е около 50%, в сегмента на храните и напитките двата търговски канала също са почти поравно.
Данните на платформата за ръста на онлайн пазаруването у нас показват, че България следва почти плътно световните тенденции. В САЩ например 79% от всички взаимодействия при пазаруване – както преглеждане, така и покупки, вече се извършват чрез смартфони, независимо дали е през мобилна уеб версия, или мобилно нейтив приложение. Този дял на мобилно пазаруване в Европа също расте постоянно и българските онлайн търговци се подготвят технически за това.
„Този тренд, от своя страна, води и до някои важни промени в поведението на потребителите. Тези, които пазаруват през мобилни устройства, по-често добавят артикули в своята кошница, поради което процентът на изоставените колички е доста по-висок. Налага се нов тип поведение, при което потребителите използват кошницата като място, където могат да съхраняват желаните артикули, подобно на списък с пожелания“, споделя Димитър Груев, мениджър стратегически партньорства в BeyondCart.
Данните на дружеството показват още, че през седмицата на Черния петък има повишение на времето, прекарано от клиентите в приложенията, управлявани от платформата на BeyondCart – средно до 3229 часа. За сравнение, същият показател през обичайна седмица е 2300 часа. Средната стойност на една поръчка по време на Черния петък е достигнала 119,25 лв. в сравнение със 108 лв. през останалото време (агрегирани данни от всички индустрии). Средната стойност на количките в мобилните приложения е с около 15% по-висока от тази в уеб онлайн магазини на същите брандове. Очаква се този тренд да се задържи и извън празничните периоди на годината. Наблюдава се и двукратно увеличение на изтеглянията на приложенията в този период.
Друг важен аспект от по-широкото използване на мобилни телефони са разширените възможности за игровизация (gamification). Общо над 20 хил. потребители са участвали в игри с награди или промо кодове през ноември и са направени над 1000 допълнителни поръчки в приложенията, веднага след спечелване на код.