Потребителското търсене на поправени и употребявани стоки във Великобритания и в цяла Европа е създало бизнес за 1,3 млрд. долара за Amazon, обяви лидерът на британското звено на компанията, предава Ройтерс.
Много търговци на дребно и производители очакват тази тенденция да продължи, докато купувачите, засегнати от нарастващите цени и разходите по заемите, се стремят да спестят пари и да купуват по-устойчиво.
Джон Баумфри, мениджър на Amazon във Великобритания, коментира пред репортери, че само във Великобритания компанията е продала над 4 млн. използвани и поправени продукта с намаление през миналата година.
През първите девет месеца на 2023 г. приходите от продажби на Amazon от стоки втора употреба във Великобритания са се увеличили с повече от 15% спрямо същия период на миналата година, допълва той.
Общите приходи на Amazon в страната за 2022 г. са били 24 млрд. паунда.
„Клиентите ни казват, че пазаруват стоки втора употреба, за да спестят пари, предвид продължаващата криза с разходите на живот и защото искат да пазаруват по-устойчиво“, коментира Баумфри пред репортери.
Той говори по време на откриването на Second Chance Store на Amazon UK – коледен временен магазин в Лондон, който продава върнати и обновени артикули.
Amazon си е поставила за цел да постигне нулеви въглеродни емисии до 2040 г.
Много екоактивисти са скептично настроени към желанието на големите компании да намалят емисиите си, като гледат на това повече като на упражнение за връзки с обществеността. Но големите компании казват, че могат да направят голяма стъпка, предвид своя мащаб.
Регулаторни промени
Баумфри коментира пред Ройтерс, че лидерите на Amazon са недоволни от количеството регулаторни промени в Европа и по-специално във Великобритания и се съмняват дали имат достатъчно видимост, за да инвестират.
„Има страшно много промени в регулациите, не само в Обединеното кралство, но и в Европа, а едно от нещата, които те питат е: това ще ни даде ли дългосрочна сигурност“, коментира той в интервю.
Баумфри подчертава опасенията относно законопроекта за цифровите пазари, конкуренцията и потребителите, който в момента преминава през британския парламент и който ще даде на британския антимонополен регулатор законови правомощия да адаптират правила за големите технологични компании.
Баумфри направи коментарите, след като британското правителство тази седмица се похвали с 29,5 млрд. паунда чуждестранни инвестиции – знак, че страната си връща бизнес привлекателността след несигурността, предизвикана от напускането ѝ на Европейския съюз и след миналогодишните политически сътресения.
От 2010 г. насам Amazon е инвестирала 56 млрд. паунда във Великобритания, включително 12 млрд. паунда само през 2022 г., допълва Баумфри.