Югоизточна Европа върви в посока превръщането си в Силициевата долина, но се нуждаем от повече положителни и успешни примери, с които да защитим тази позиция. Това каза Геновева Христова, член на Управителния съвет на Bulgarian Expansion Bridge (ВЕХ) в предаването „UpDate“ на Bloomberg TV Bulgaria. ВЕХ е неправителствена организация, създадена по инициатива на БББА. Нейната основна цел е да подпомогне открояването на българските иновативни стартъпи сред световните пазари.
Организацията съдейства на компаниите зад граница във филтрацията, валидирането на тяхната идея и осигурява достъп до фондове за дялово финансиране.
По думите на Христова западните инвеститори са все по-отворени към българския бизнес, тъй като търсят иновативни и обещаващи идеи.
„Европа категорично все повече гледа към своите локални партньори и Югоизточна Европа се явява абсолютно своеобразният нормален логичен партньор в тази битка на международните пазари, с която континентът се опитва да се справя“, каза още тя.
Според Христова Лондон остава стартъп столицата на Европа. Въпреки това гостенката изтъква желанието си да подпомогне превръщането на България в стартъп столицата на нашия регион.
„Идеята за създаването на бизнес хъб, който да подпомага българските стартъпи да „кацват“ в Обединеното кралство и оттам глобално, е от много отдавна. От 4-5 години се движи в пространството на Българо-британската бизнес асоциация, тъй като самото име на организацията означава, че както има организация у нас, така трябва да има такава и в Лондон. Там пазарът на инвестиционните капитали е 3 пъти по-голям спрямо континентална Европа“, обясни Христова.
„Ако една компания иска да започне работа с нас, преди всичко трябва да има план. Трябва да има визия, да знае какво иска да постигне и как да го направи, да си постави цели и да може да ги защити, защото преди всичко ние работим с много инвеститори. Основното нещо, което те следят освен идеята, са хората - екипът, който си избрал и подготвил, и начинът, по който можеш да го защитиш“, каза тя за работата на Bulgarian Expansion Bridge.
Доверието към българските компании все повече се засилва, но то трябва да се затвърждава, защото една птичка пролет не прави. Трябва да имаме повече систематични, последователни усилия в тази посока, за да имаме повече добри примери, каза още Христова.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „UpDate“ може да намерите тук.