Спадът на продажбите на Apple в Китай дава възможност на местен производител на смартфони в Android да спечели благоволението на клиенти и инвеститори, пише Bloomberg.
Xiaomi увеличава пазарната си капитализация с около 20 млрд. долара от юнското дъно, което удари. Ръстът се случва след пускането на новия ѝ смартфон, както и след насочването ѝ към електромобилите и към други бизнеси. Листнатите в Хонконг акции на компанията са повишили стойността си с над 60% през този период, което ги направи най-добре представящите се в Hang Seng Tech Index.
Китайските производители на устройства с операционната система Android печелят предимство, докато Apple записва свиване на приходите в страната, дори на фона на признаците, че най-големият пазар на смартфони в Азия започва да достига дъното след години на спад.
Серията Xiaomi 14 е получила над 1 млн. поръчки от премиерата си в края на октомври. Това бележи втория хитов дебют на китайски смартфон само за последните няколко месеца след успеха на Mate 60 Pro на Huawei. Huawei не е листната на борсата, но инвеститорите изкупуват акции от нейните доставчици.
Въпреки че цената на книжата на Xiaomi се повиши заради добрите поръчки на новата серия, някои анализатори казват, че стойността на акциите може да се покачи още повече. Електромобилите и т.нар. „изкуствен интелект на нещата“ се разглеждат като потенциални допълнителни катализатори за това.
Други фирми на Wall Street, включително Morgan Stanley и Citigroup, посочиха, че има признаци за край на спада на пазара на смартфони в Китай и за вероятно възстановяване през следващата година. Изненадващо силното завръщане на Huawei спомогна за подсилване апетита на китайските потребители към иновативни местни продукти.
„Huawei очевидно се налага бързо след пускането на нов продукт, включващ уникални функции на камерата и сателитни разговори“, коментира Джиан Шъ Кортеси, фонд мениджър в GAM Investment Management. „Продажбите на iPhone губят инерция в Китай в момента, тъй като много потребители не усещат съществено подобрение във функционалностите на новия iPhone”.
Серията Xiaomi 14 също разполага с усъвършенствана камера, както и с най-новия процесор на Qualcomm и с иновативна операционна система, наречена HyperOS, която е предназначена да свързва смартфона с автомобили, уреди и други AIoT устройства.
Въпреки че Huawei вероятно ще спечели най-голям дял сред китайските марки в настоящия цикъл на смартфоните, технологията на Xiaomi може да ѝ помогне да отблъсне конкуренти като Oppo и vivo през следващата година, смята анализаторът на Bloomberg Intelligence Стивън Цън. „В допълнение, потенциалната възможност за растеж на задграничните пазари ще бъде в полза на Xiaomi, която има най-доброто присъствие в чужбина сред всички китайски производители на телефони“.
Ралито на акциите на Xiaomi след пускането на новата ѝ серия смартфони тласна книжата към територия на свръхкупуване. Но пазарните наблюдатели казват, че акциите могат да поскъпнат още заради Деня на самотните сърца и обявяването на финансовия отчет на компанията на 20 ноември.
„Xiaomi е единствената марка от петте най-големи в света бранда за смартфони в света, която записва увеличение на продажбите както на тримесечна, така и на годишна база, през третото тримесечие на 2023 г., докато засилва позицията си на ключови пазари като Китай и Индия“, пише Counterpoint Research в бележка.
Компанията достигна „исторически връх“ на брутната стойност на стоките в Деня на самотните сърца, подкрепен от силното представяне на серията Xiaomi 14, смата анализаторът на Goldman Sachs Тимъти Моу.