fallback

Какво се случи с големите амбиции на Netflix в света на гейминга?

Компанията все още пълзи бавно по пътя към успеха

19:05 | 24.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Изминаха близо две години откакто Netflix обяви, че навлиза на пазара на игри. И макар че каталогът ѝ с игри нарасна повече от три пъти от 24 на 77 през последната година, абонатите до голяма степен просто вдигат рамене.

Всичко това обаче е част от плана, твърди Netflix.

„Тази траектория не се различава от онова, което сме виждали преди“, коментира съизпълнителният директор Грег Питърс по време на предварително записаното обявяване на финансовите резултати на компанията. „Когато влизахме в нов регион, или когато пускахме нов жанр“, трябваше „да пълзим, да ходим, да тичаме, но виждахме огромен брой възможности да изградим дългосрочна стойност в развлеченията“.

Усилията на Netflix в гейминга са част от по-голямото ѝ желание да си създаде бъдещи източници на приходи , за да компенсира потенциалното насищане на стрийминг пазара. Другите възможности включват спорта и търговията на дребно, като всяка от тях все още е в своята ранна фаза на развитие, пише CNBC.

„Колкото повече потенциални източници на приходи създаде Netflix, толкова повече неща могат да ползват по време на представянето на финансовите си отчети, когато споделянето на пароли приключи и не добавят нови абонати“, коментира анализаторът на Insider Intelligence Рос Бенейс.        

През 2021 г. Netflix заяви, че възприема игрите сериозно, като пусна няколко заглавия като отделни приложения за мобилни телефони. Netflix каза, че игрите са стратегия за поддържане на абонатите ангажирани между сезоните на техните любими сериали като „Stranger Things“, който беше адаптиран в две игри.

От 2021 г. компанията привлече няколко големи имена в областта на гейминга. През 2021 г. бившият директор на мобилните игри на Electronic Arts Майк Верду се присъедини към Netflix като вицепрезидент по развитието на игри. Джоузеф Стейтън, който беше творчески директор на играта „Halo Infinite” на Microsoft, през февруари обяви, че също става част от Netflix, където вече е творчески директор на нова мултиплатформена AAA игра.

Да накараш абонатите си да изтеглят и да играят мобилни игри обаче е предизвикателство, посочва Бенейс. Над три четвърти от всички абонаменти за стрийминг услуги се ползват на телевизионен екран, сочат данни, публикувани миналата година от Conviva. Това затруднява Netflix, която се опитва да рекламира каталога си от мобилни игри на абонатите си, тъй като потребителите не ползват Netflix на телефоните си.

Към септември 2023 г. игрите на Netflix са свалени 70,5 млн. пъти по целия свят, сочат данни на Apptopia. Средно 2,2 млн. потребители са играли една или няколко от игрите на Netflix на ден, въпреки че Netflix е прибавяла нови заглавия почти всеки месец. Средните дневни потребители са достигнали пик от 2,7 млн. през януари 2023 г., но между март и юли бройката им е слязла под 2 млн, като през март е достигнала дъното от 1,45 млн.

Тези данни предполагат, че под 1% от всичките 247,15 млн. абонати на Netflix играят игри ежедневно, въпреки че каталогът с предложения се е утроил през миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:04 | 24.10.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още