Spotify Technology тества функция с изкуствен интелект, която ще превежда подкасти на водещи като Дакс Шепърд и Лекс Фридман на други езици, съобщи стрийминг компанията, цитирана от Ройтерс.
Това е най-новият опит на шведския гигант да се възползва от генеративния изкуствен интелект – технологията, която завладя света след възхода на ChatGPT - за да привлече нови потребители и да увеличи приходите си.
Преведените версии, зад които стои наскоро пуснатата технология за генериране на глас на OpenAI, ще имитират стила на водещия и ще бъдат по-естествени от традиционния дублаж, казва Spotify.
Освен това компанията работи и с други водещи на подкасти като Моника Падман, Бил Симънс и Стивън Бартлет по новата функция.
Гласовите преводи ще бъдат достъпни на няколко езика, включително испански, френски и немски, за избран брой налични и за бъдещи епизоди от каталога на платформата, обяви Spotify. Това може да разшири аудиторията на предаванията, смята тя.
През последните няколко години Spotify харчи агресивно за бизнеса си с подкасти, като се надява, че по-голямата ангажираност към формата ще привлече повече рекламодатели.
Този ход обаче увеличи оперативните разходи на компанията, които нараснаха два пъти по-бързо спрямо ръста на приходите миналата година. Освен това компаниите по света намаляват разходите си за реклама поради нарастващите лихвени проценти и високата инфлация.