Новата серия смартфони на китайската Huawei Technologies привлече вниманието по света, тъй като съдържа технология, която подсказва, че компанията е успяла да преодолее американските санкции и може да се върне като конкурент на Apple, пише Ройтерс.
В края на август Huawei пусна Mate 60 и Mate 60 Pro, а на 8 септември предложи и два нови модела – Mate 60 Pro+ и Mate X5, който е нова версия на нейните сгъващи се смартфони. Mate 60 е с начална цена 5999 юана (817,70 долара), същата като тази на iPhone 14 на Apple в Китай.
Ето няколко ключови неща, които трябва да знаем за новите телефони на Huawei, техните доставчици и какво могат да означават те за най-големия пазар на смартфони в света:
На какво е способна серията Mate 60?
Huawei рекламира преди всичко способността на смартфоните да поддържат сателитна комуникация, която позволява на потребителите да извършват обаждания или да изпращат съобщения дори в райони, където няма мобилен сигнал или интернет, като например в планините или в морето.
Компанията не разкрива подробности относно чиповете, които е използвала, но анализаторите от TechInsights са установили, че телефонът ползва новия чипсет Kirin 9000s, който е произведен от китайската Semiconductor Manufacturing International Corp (SMIC).
Тестове на скоростта, споделени от купувачи в китайските социални мрежи, предполагат, че Mate 60 Pro достига скорости на сваляне на информация, надхвърлящи тези на най-добрите 5G смартфони.
Китайски купувачи, сравняващи телефоните с най-новия iPhone 14 на Apple, публикуваха отзиви онлайн, според които устройствата имат сравними спецификации като съхранение и памет. Новите устройства на Huawei също така се появиха дни преди Apple да представи новия си iPhone 15 на 12 септември.
Кои са доставчиците на Mate 60?
Huawei не е обявила официално доставчиците на компонентите за своите телефони, макар че освен SMIC, TechInsights посочва, че е открила DRAM и NAND компоненти на южнокорейската SK Hynix в телефона.
SK Hynix, която каза, че е спряла да прави бизнес с Huawei откакто САЩ въведоха рестрикци срещу китайската компания през 2019 г., твърди, че разследва случая.
Mate 60 Pro съдържа повече произведени в Китай чипови компоненти от предишни модели, отбелязва TechInsights.
Списъкът с потенциалните китайски доставчици не спира да циркулира онлайн, а акциите на компаниите, споменати в него, поеха нагоре в резултат на новините. Повечето от тях са досегашни доставчици на Huawei. Цената на акциите на Dongguan Chitwing Technology Co. например се повиши с дневния лимит от 10% в дните след премиерата на Huawei. Dongguan не е отговорила на запитването за коментар по въпроса.
Базираният в Суджоу производител на дисплеи Visionox Technology, чиито акции повишиха стойността си с 15% след появата на новите устройства на Huawei на 29 август, коментира пред Ройтерс, че е доставчик за новата серия Mate 60.
Какво може да означава това за Apple на китайския пазар на смартфони?
Някога Huawei беше най-голямата компания за смартфони в света по продажби, но пазарният ѝ дял постоянно намалява, след като САЩ прекъснаха достъпа ѝ до инструменти за производство на чипове, които са от съществено значение за създаването на най-модерните модели телефони. Компанията имаше възможност да продава ограничени партиди от 5G моделите си, използвайки натрупаните по-рано запаси от чипове.
Пазарният ѝ дял в Китай, най-големият пазар на смартфони в света, е спаднал до 11% тази година в сравнение с 27% през 2020 г., отчасти и поради решението да продаде бюджетната марка Honor – ход, който дружеството описа като гарантиращ оцеляването ѝ.
Анализатори твърдят, че Mate 60 може да отбележи завръщането на Huawei като конкурент, с продажби, подпомогнати от патриотичния порив, докато държавните медии и интернет потребителите приветстват премиерата като удар срещу САЩ на фона на нарастващото напрежение между Вашингтон и Пекин.
Анализаторът на TF International Securities Мин-Чи Куо посочва, че очаква Mate 60 Pro да продаде между 5,5 млн. и 6 млн. бройки през втората половина на тази година, или с 20% повече спрямо по-рано планираните обеми.
По думите на Куо общите продажби на Mate 60 Pro могат да достигнат поне 12 млн. бройки за 12-те месеца след пускането на устройството на пазара.