Google планира да започне да лицензира нови пакети от картографски данни на редица компании, които да ги ползват при изграждането на продукти за възобновяема енергия. По този начин гигантът се надява да генерира до 100 млн. долара приходи през първата година, научи CNBC.
Компанията планира да продава достъп до нови API (приложни програмни интерфейси) със соларна и енергийна информация и такава за качеството на въздуха, разкриват материали, разгледани от медията.
Сред новите предложения ще бъде Solar API, което може да се ползва от компании за инсталиране на соларни панели като SunRun и Tesla Energy, както и от фирми за соларен дизайн като Aurora Solar, показва списък с потенциалните клиенти. Google вижда възможности за работа с фирми за недвижими имоти като Zillow и Redfin, с хотелски вериги като Mariott Bonvoy и компании за комунални услуги като PG&E.
Част от данните от Solar API ще идват от фокусиран върху потребителите пилотен проект, наречен Project Sunroof - калкулатор за соларни спестявания, който е пуснат първоначално през 2015 г. Програмата позволява на потребителите да въведат адреса си и да получат данни като очаквани спестявания от сметките за електричество и размера на соларната инсталация, от която се нуждаят. Освен това предлага 3D моделиране на покривите на сгради и близки дървета, на базата на данни от Google Maps.
Google планира да продава API достъп до данни за отделни сгради, както и агрегирани данни за всички сгради в определен град или страна, показва един от документите.
Друг вътрешен документ оценява, че соларните API ще генерират между 90 млн. и 100 млн. долара приходи през първата година след пускането на услугата. Също така има възможност за свързване с продуктите на Google Cloud.
Като част от плановете компанията иска да пусне и Air Quality API, което ще позволи на клиентите да пускат заявки за данни за качеството на въздуха, включително замърсители и здравно базирани препоръки за конкретни локации. Предвидени са и дигитални топлинни карти, както и история за качеството на въздуха за до 30 дни назад.
Google не е отговорила веднага на запитването за коментар.