Google ще предоставя повече информация за таргетираните реклами и ще даде на изследователите по-голям достъп до данни за това как работят продуктите ѝ, за да се съобрази с основните правила на Европейския съюз (ЕС) за онлайн съдържание, съобщи звеното на Alphabet, предава Ройтерс.
Известни като Закон за цифровите услуги (DSA), новите регулации са по-тежки за Meta Platforms, Microsoft, Twitter, Booking.com, Pinterest, Snap, Wikipedia, Zalando и AliExpress на Alibaba, заради големия им брой потребители.
DSA ще влезе в сила в петък и изисква от компаниите да направят повече, за да се справят с материали за сексуално насилие над деца и дезинформацията, да бъдат по-прозрачни по отношение на своите алгоритми, ботовете и таргетираните реклами и да премахнат незаконни, опасни или фалшиви продукти, продавани в техните услуги.
„Ще разширим Центъра за прозрачност на рекламите, глобалното хранилище с възможност за търсене на рекламодатели във всички наши платформи, за да отговорим на специфичните разпоредби на DSA и да предоставим допълнителна информация за таргетирането на реклами, показвани в Европейския съюз“, пише вицепрезидентът по доверието и безопасността Лори Ричардсън в публикация в блога на компанията.
„Ще увеличим достъпа до данни за изследователи, които искат да разберат повече за това как Google Search, YouTube, Google Maps, Google Play и Shopping работят на практика, и провеждат изследвания, свързани с разбирането на системните рискове от съдържанието в ЕС“, допълва тя.
Американският технологичен гигант също така ще предостави повече видимост на решенията си за модериране на съдържание, ще даде на потребителите различни начини да се свържат с компанията и ще актуализира своите процеси за докладване и обжалване, за да предостави определени видове информация и контекст за решенията си.
Google ще пусне нов Център за прозрачност, за да могат хората да имат достъп до информация за политиките ѝ по отношение на всеки отделен продукт.