Когато Илон Мъск заплаши да отиде непоканен до къщата на свой бизнес конкурент, за да се бие с него, това веднага повдигна въпроси какво се случва с най-богатия човек в света. Сред тях и дали шегата не отиде твърде далеч, пише Wall Street Journal.
Това, което в края на юни започна като забавна закачка за потенциален физически дуел, прерасна в нещо повече, когато в понеделник от екипа на Марк Зукърбърг трябва да направят изявление, че лидерът на Meta Platforms „няма да се бие с никой, който произволно се появи в дома му“.
Подобни лудории сега карат някои поддръжници на Мъск да не крият тревогите си, че той е изгубил връзка с реалността, както и че живее в изкривена реалност, която променя перспективата му и застрашава бизнеса му в момент, в който милиардерът се опитва да контролира множество компании в различни индустрии.
„Преди култа към личността той щеше да получи обратна връзка и да коригира лудостите си по подходящ начин“, туитна Фред Ламбърт, редактор на уебсайтa Electrek, посветен на елетрическите автомобили.
„Сега, когато култът към личността работи с пълна сила, обратната връзка е прекъсната. Той получава валидация от милиони фенове, които смятат, че той не може да допуска грешки, а тези, които не са съгласни, са определяни за врагове“, пише Ламбърг, който е описвал Мъск като своя герой.
Мъск често говори за важността на негативната обратна връзка. Точно миналата седмица например той се занимаваше с потребители на X, които се оплакваха и изразяваха мнението си от платформата, преди известна като Twitter. „За щастие, Twitter винаги ще ви предоставя негативна обратна връзка“, коментира Мъск на конференция по-рано тази година.
Разбира се, бизнес лидерите, които изглеждат несвързани с реалността, могат да понесат отрицателни последици.
Насочвайки се към реорганизация заради несъстоятелност преди повече от десетилетие, висшите лидери на General Motors бяха описвани като недосегаеми, возейки се в асансьори до частните си гаражи в огромните си стъклени офиси, на фона на всички проблеми. Наскоро директори на Anheuser-Busch InBev бяха критикувани, че са загубили връзка с потребителите на Bud Light заради маркетингова кампания, която предизвика голям скандал и донесе лош махмурлук на култовата марка бира.
Поредният спектакъл на Мъск се случи, когато компаниите му, включително X и производителят на електромобили Tesla, са в особено решаващ момент от развитието си.
Новият главен изпълнителен директор на X Линда Якарино се опитва да върне рекламодателите обратно в платформата, след като много брандове се отдръпнаха след придобиването на социалната мрежа от Мъск през октомври, което отприщи месеци на драма. В ранните си дни начело на X Якарино подчертава стъпките, които компанията е предприела, за да увери брандовете, че могат да са сигурни, че техните реклами ще се появяват редом до съдържание, което намират за приемливо.
Цената на акциите на Tesla се понижи с около 20%, откакто в края на юни Мъск предложи да се бие в клетка с Марк Зукърбърг, преди Meta да пусне конкурентната платформа Threads.
Това добавя поредни неволи предвид предизвикателствата, надвиснали над Tesla. Въпреки всичко случващо се цената на акциите на гиганта е нараснала с около 75% тази година. Инвеститорите обаче са притеснени от понижаването на цените на автомобилите и от все по-голямата конкуренция в сектора.