Nintendo достигна нов връх на печалбата за първото си фискално тримесечие след успешното пускане на новата игра от поредицата Legend of Zelda, което даде тласък на продажбите на конзолата ѝ Switch, пише Bloomberg.
Базираната в Токио компания отчете 185,44 млрд. йени оперативна печалба (1,3 млрд. долара), като надмина очакванията на анализаторите, както и предишния си връх за периода април-юни от 144,7 млрд. йени, поставен през 2020 г. Приходите от продажби са достигнали 461,34 млрд. долара, което е с 50% повече спрямо година по-рано.
Основна причина за доброто представяне е „The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom“, която беше пусната през май и получи добри отзиви. Играта продаде над 10 млн. копия в първите си три дни след премиерата и вече е на девето място сред най-продаваните заглавия в историята на Switch с 18,51 млн. бройки, обяви компанията. „Супер Марио Bros.: Филмът“ също помогна за почти утрояване на средствата от лицензи на Nintendo. Лентата е генерирала 1,35 млрд. долара приходи в боксофиса от пускането си на голям екран.
Nintendo запази прогнозата си за фискалната година, като очаква 450 млрд. йени оперативна печалба и 1,45 трлн. йени приходи от продажби, въпреки че вече е спечелила повече от една трета от тези средства през първите три месеца. Играещите потребители в годината до юни 2023 г. са достигнали най-големия си брой досега – 116 млн., обяви гиганът.
„Играта Zelda има бъдеще и ще продължи да се продава добре и през 2023 г.“, коментира анализаторът на гейминг индустрията Серкан Тото. „За филма за Марио - Nintendo очевидно успя да генерира повече приходи от сделката си с партньора Illumination, отколкото от стандартна холивудска сделка“.
Въпросът, който стои на дневен ред пред компанията, е какви бъдещи стъпки да предприеме в следващите месеци, за да запази инерцията, която е набрала. Тя не е обявявала някакви големи игри, които се очакват в останалата част от фискалната година до края на март, като разчита на утвърдени заглавия за ключовия празничен сезон по Коледа. Конкурентните производители на конзоли Sony Group и Microsoft се подготвят за периода с достатъчно предлагане на хардуер и разработката на ключови игри.
Switch беше пусната през 2017 г., а президентът на Nintendo Шунтаро Фурукава коментира, че запазването на инерцията няма да бъде лесно. Досега компанията не е пожелала да коментира въпроса за наследника на своята конзола, повече от две години след като Sony и Microsoft обновиха конзолния си хардуер.