fallback

Защо американските регулатори поставят изкуствения интелект под наблюдение

Съществува опасност от влиянието на AI при манипулация с данни и злоупотреби с технологията, предупреди Светлин Наков, създател на „СофтУни”

21:17 | 01.08.23 г.

Усилията на регулаторните органи в САЩ трябва да са насочени към големите компании, които имат достъп до голям набор от данни, защото те могат да причинят най-големите щети. Малките компании могат да са по-изобретателни, но те нямат тази мощ. В изкуственият интелект има три основни компонента – алгоритми, изчислителна мощ, за обучение на системи и данни. Информацията в големи мащаби е най-ценното нещо, с което може да бъде злоупотребено. Този коментар в рубриката „Северна Америка в развитие“ на предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria направи Светлин Наков, предприемач, създател на „СофтУни”.

„Трябва да има закон, които важи за всички, но малките компании не са толкова опасни, защото те нямат нужния набор от данни, обясни той и посочи, че ще дойде времето, когато все по-малко ще имаме възможността да разговаряме с истински хора. – Технологиите стават толкова добри дори неразличими от човека.“

Според Наков съществува опасност от влиянието на изкуствения интелект. По думите му с него човекът може да ускори работата си, да подобрява работните процеси, но по същия начин „технологията може да бъде използвана за лоши неща“.

„Регулаторните органи от САЩ вървят в правилна посока, защото напълно рестриктивните мерки, които целят спирането на технологията – няма да проработят. Насочването на вниманието към големите компании е коректно, защото там има съсредоточено огромно количество данни“, е оценката на експерта.

Той отбеляза, че от изкуствен интелект се възползват не само големите компании . „Всеки може да се докосне до версия на ChatGPT само с локалните ресурси на компютър, даде пример Светлин Наков и смята, че може да се очаква комбинация с бум на фалшиви снимки. – Манипулацията на снимки и текст в бъдеще е неизбежно.“

IT експертът потвърди, че изкуственият интелект ще се използва в маркетинга, продажбите, в автоматизацията на процеси по поддръжка. „Разликата при внедряването на AI в работния процес е че всичко може да се направи по-бързо и в по-големи мащаби. Маркетолозите са първите, които вкарват изкуствен интелект в професията си, защото в тази област всяка иновация побеждава конкуренцията и сформира огромни резултати за бизнеса“, обясни Наков.

Какво е влиянието на изкуствения интелект върху емоциите на потребителите? Какви трябва да са регулациите, за да предпазят обществото от злонамерен AI?  

Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:17 | 01.08.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още