"За бизнеса намаляват разходите за оперативни процеси, намалява се времето и се повишава качеството и ефективността на всякакви бизнес процеси. От гледна точка на служителите се спестява време от скучна работа и им се дава възможност да развиват своите умения и потенциал, коментира тя. – В маркетинга всеки ден виждаме примери как това влияе върху крайния потребител, какви са ползите за клиента при приложение на AI и изграждането на бранд лоялност."
Стефчева посочи, че изкуственият интелект автоматизира много процеси в програмирането и даде за пример тестването на софтуер и потвърди, че на програмистите ще им се наложи да променят уменията си и да работят с AI инструменти.
Според нея в областта на маркетинга AI разкрива "необятни възможности". „AI приложенията спестяват значителни средства чрез повишаването на ефективността, персонализиране на потребителското преживяване, реклами“, даде пример мениджърът.
Вяра Стефчева съобщи, че въвеждането на AI инструменти не е довело до съкращаване на позиции в Zahara Consult, а има голям интерес към новооткрити позиции за новите технологии.
"Вече не можеш да бъдеш тесен специалист в една сфера и само там да четеш – вече се изисква да знаеш по малко, но от много различни неща, за да можеш да практикуваш това, което обичаш. Това е възможност и за нови професии; хора, които преди не са могли да развиват талантите си, защото е нямало нужната технология; хора дори с увреждания и ограничени възможности, които вече могат да се покажат на пазара на труда", очерта перспективите при използване на изкуствен интелект мениджърът.
Какво се обсъждаше на първата среща на Съвета за сигурност на ООН за изкуствения интелект? Какви трябва да са международните регулациите и договорите за употребата на AI? Как изкуственият интелект ще промени световния бизнес? Какви са ползите и рисковете за IT бизнеса? Има ли сфера, където AI не може да пробие?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.