Доставчикът на корпоративен софтуер IBM отчете приходи за второто тримесечие, които се оказаха под средната прогноза на Wall Street, засегнати от спада на приходите от продажби на мейнфрейм компютри, докато компаниите по света свиват разходите си за технологии, предава Ройтерс.
ИТ фирмите предупредиха за още главоболия, докато бизнесите се борят да намалят разходите си с оглед на ускоряващата се инфлация, която ограничава технологичните им бюджети, засягайки индустрията, която записа огромен растеж по време на пандемията.
Големи играчи в ИТ сектора, като Accenture и индийската Tata Consultancy Services, също сигнализираха, че търсенето е слабо. Последната дори не успя да изпълни прогнозите за тримесечните си приходи миналия месец, след като приходите ѝ в Северна Америка записаха най-слабия си ръст от близо три години.
IBM отчете, че приходите от бизнеса ѝ с мейнфрейм компютри са се свили с 14,6%.
Ръстът на софтуера RedHat и консултантските услуги се е забавил, вероятно заради по-лошата среда за ИТ разходите, коментира анализаторът на Wedbush Securities Моше Катри.
Общите приходи за тримесечие, завършило на 30 юни, са спаднали с 0,4% до 15,48 млрд. долара, спрямо средно очаквани от анализаторите 15,58 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.
IBM се присъедини към технологичните фирми в засилването на предложенията с изкуствен интелект, като пусна платформата watsonx през май, за да помогне на различни бизнеси да интегрират генеративен изкуствен интелект в своите продукти и услуги. Всичко това се случи след невероятния успех на ChatGPT.
Анализатори очакват watsonx да подкрепи софтуерния бизнес, който нарасна със 7,2% до 6,6 млрд. долара през последното тримесечие, благодарение на проектите за корпоративна дигитализация.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 2,18 долара на акция, което е над средната прогноза за 2,01 долара на акция.