Прекъсванията на някои услуги на Microsoft по-рано този месец са се дължали на кибератаки.
„От началото на юни 2023 г. Microsoft отбеляза увеличение на трафика на някои услуги, което временно повлия на наличността", заяви компанията в публикация в блога си.
Софтуерната компания заяви, че не разполага с доказателства, че е имало достъп до данни на клиенти или че те са били компрометирани. Microsoft не отговори веднага на запитване на Ройтерс дали е успяла да идентифицира организацията, отговорна за атаката. Тя заяви, че е започнала разследване и е започнала да проследява DDoS активността. Действието на DDoS атаките се изразява в насочване на големи обеми интернет трафик към целеви сървъри с цел те да бъдат изключени от мрежата.
Софтуерният пакет 365 на Microsoft, включително Teams и Outlook, не работеше повече от два часа за повече от хиляди потребители на 5 юни, а на следващата сутрин повредата се повтори за кратко. Това беше четвъртото подобно прекъсване за Microsoft за една година.
Броят на кибератаките срещу дружества се увеличава - също и в Германия. Според проучване 11% процента от компаниите са станали жертва на хакерски атаки през миналата година. Чрез използването на изкуствен интелект (ИИ) тази заплаха нараства още повече, показва проучване на TÜV за киберсигурността.
Съвсем наскоро сериозна атака срещу лизинговия филиал на Sparkasse (германските спестовни каси, б. ред.) напълно парализира дейността му за няколко дни. В Германия органите по сигурността от месеци предупреждават за увеличаване на хакерските атаки, включително и заради войната в Украйна. През миналото лято броят на кибератаките от Русия и Китай вече беше нараснал значително.