Цената на акциите на Shopify нарасна, след като канадската компания за електронна търговия съкрати работни места за втори път за десет месеца и реши да продаде мажоритарен дял в своя логистичен бизнес на Flexport, докато се бори с предизвикателството да преодолее миналогодишния си спад, пише Bloomberg.
„След днес Shopify ще бъде по-малка с около 20%, а Flexport ще купи Shopify Logistics. Това означава, че някои от вас ще напуснат Shopify днес“, пише главният изпълнителен директор Тоби Лютке в бележка до служителите. „Признавам смазващото въздействие, което това решение има върху някои от вас, и не го взех с лека ръка“.
Стойността на книжата на Shopify нарасна с около 18% преди началото на борсовия ден. Компанията очаква да понесе такси в размер на 140 млн. до 150 млн. долара. „Нашите резултати не бяха добри, точно както на голяма част от технологичната индустрия“, коментира Лютке. „С точните числа ще се съсредоточим изцяло върху резултатите и въздействието“.
Приходите за периода са достигнали 1,51 млрд. долара, над средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 1,43 млрд. долара. Брутният обем на стоките, общата стойност на продажбите на търговицте в платформите на Shopify, е 49,6 млрд. долара, над прогнозата на Wall Street за 47,68 млрд. долара.
Базираната в Отава компания даде прогноза за второто тримесечие, посочвайки, че очаква приходите ѝ да нараснат със същия темп като през първото тримесечие на годишна база. Освен това прогнозира, че ще постигне положителен паричен поток за всяко едно тримесечие на 2023 г.
В началото на пандемията Shopify заложи, че бързото нарастване на онлайн пазаруването, подхранвано от факта, че клиентите си останаха вкъщи, ще остане постоянно. Тъй като това не се сбъдна, Лютке се опитва да върне компанията към растежа. Тя съкрати около 1000 работни места миналото лято, повиши цените и се фокусира върху изграждането на клиентски предложения и в своята вътрешна мрежа за изпълнение на поръчки. Shopify имаше 11 600 служители в края на 2022 г.
Компанията трябваше да се бори с макроикономическите рискове, включително с по-бавните потребителски разходи и инфлационния натиск. Продажбите на дребно са спаднали с 1,4% през март, сочи предварителна оценка на Канадската статистическа служба.