fallback

Meta съкращава технологични екипи, понижава духа на служителите

Вторият етап от съкращения в технологичния гигант ще се състои на три етапа и ще засегне 10 хил. служители

22:49 | 19.04.23 г.

Meta Platforms осъществи в сряда още един кръг съкращения на работни места, този път засягащ инженери и технологични екипи като част от усилията на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да подобри още повече бизнеса, за да превърне 2023 в „година на ефективност“, пише Ройтерс.

През март Meta стана първата голяма технологична компания, която обяви втори кръг масови съкращения на служители, който трябва да се състои на три основни етапа в рамките на няколко месеца и ще засегне 10 хил. служители.

Съкращенията в сряда, макар и очаквани, предизвикаха притеснения сред служителите на Meta. Те бяха темата на най-популярните въпроси, публикувани във вътрешен форум на компанията в сряда преди предстояща среща със служителите.

„Разбихте духа и увереността в ръководството на много служители със силно представяне, които работят усилено. Защо да оставаме в Meta?“, гласеше един от въпросите, видени от Ройтерс.

Въпросът беше свързан с коментар на Зукърбърг от миналата година, в който той призовава служителите да работят „по-усилено“, за да отговорят на предизвикателствата пред бизнеса на компанията-майка на Facebook и Instagram.

Първият кръг от съкращения в Meta засегна над 11 хил. служители, или 13 на сто от работната сила по онова време и предшестваше съкращенията в други големи технологични компании, които се разделиха с хиляди служители след бума по време на пандемията на дигиталната реклама и облачните услуги.

С преструктурирането Meta се отказва и от проекти с по-нисък приоритет и намалява слоевете при ръководителите на средно ниво.

Инвеститорите възнаграждават компанията за намаляването на служителите.

Книжата на Meta са поскъпнали с около 80% тази година, след като през 2022 г. изтриха 64% от стойността си. Те изпреварват ръста с 16% на технологичния показател Nasdaq Composite за периода.

Компанията, която ще обяви резултатите си за първото тримесечие на 26 април, се очаква да се възползва от скромния ръст на пазара на дигитални реклами и от регулаторния натиск върху основния конкурент TikTok.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:50 | 19.04.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още