fallback

Планът "Рататуи", или как Amazon се опитва да спечели сърцата на французите

Компанията е лидер на местния пазар на онлайн търговия, но не е толкова популярна, колкото в Германия например

08:59 | 24.04.23 г.

Amazon подготвя проект за връзки с обществеността, наречен „Рататуи”, за да подобри имиджа си във Франция, където компанията не е толкова популярна, колкото на други европейски пазари, пише Bloomberg.

Планът включва десетина подпроекта, включително местни телевизионни реклами, популяризиране на произведени във Франция продукти, продавани в Amazon, и проучвания, които предполагаемо показват положителното икономическо въздействие на складовете на компанията в страната, твърдят източници, запознати с въпроса.

Проектът е вдъхновен от популярна анимация на Disney, в която дружелюбен френски плъх готви добре познатото ястие със задушени зеленчуци от Прованс, носещо името „рататуи“.

Започнат преди около три години, проектът е насочен към превръщането на Amazon в компания, която е по-адекватна спрямо местния пазар, твърди един от източниците, пожелал да остане аноанимен, защото няма право да обсъжда вътрешни въпроси. През март Amazon за първи път присъства на популярния фермерски панаир в Париж с щанд, представящ местни производители на храна. През 2021 г. гигантът в онлайн търговията също така отвори онлайн магазин, показващ продукти, произведени във Франция – секция, която генерира малко продажби, твърди един от източниците, но пък е широко популяризирана.

В проучване на Roland Berger, публикувано през март и направено по поръчка на Amazon, 89% от местните собственици на магазини в Североизточна Франция твърдят, че отварянето на склад на Amazon в близост до тях не е имало влияние върху бизнеса им. Друго проучване на Ifop показва, че осем от десет служители на Amazon биха препоръчали работа в компанията.

През 2021 г. Amazon Prime Video си осигури права за излъчване на по-голямата част от френското футболно първенство – ход, който не е продиктуван от плана „Рататуи“, но е помогнал за имиджа на Amazon, допълват източниците.

„От повече от две десетилетия работим за спечелването на доверието на нашите клиенти във Франция, като допринасяме за техните общности, предлагаме добри услуги и предлагаме голяма селекция от ниски цени, въпреки че разходите за живот нараснаха“, коментира говорител на Amazon. „Подобно на много компании, ние винаги сме работили по споделянето на информация за това как подкрепяме общностите на местата, на които развиваме дейност“.

Планът „Рататуи“ е вдъхновен от френския план за развитие на McDonald’s, твърди един от източниците.

Откакто навлезе във Франция през 2000 г., Amazon постигна успех в страната, където има 200 хил. служители и е лидер на пазара на онлайн търговия. Въпреки това остава по-малко популярна сред клиентите, отколкото е в Германия или Великобритания.

Компанията се сблъска с редица проблеми и напрежение във Франция, вариращи от данъчни такива до такива, свързани с екологичното влияние на онлайн търговията и условията за работа в складовете. През 2020 г. Amazon спря дейността си в страната за пет седмици, след като местен съд обяви, че не е успяла ефективно да защити работниците си от Covid-19. Част от плановете на гиганта за изграждане на нови заводи във Франция също бяха блокирани от активисти по екологични, икономически и политически причини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:59 | 24.04.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още