Живеем в ерата на личните брандове. Всеки, който е активен в социалните медии, има лична марка, дори и да не го прави съзнателно. Всеки, който е активен в Instagram, Twitter или Facebook, разказва своята история и отстоява определени ценности.
Това означава преосмисляне и за брандовете. Дълго време те се питаха: „Кои сме ние? За какво искаме да се борим? Каква история разказваме?" Това е важно и през 2023 г., но се добавя още нещо, а именно въпросът: „Как можем да помогнем на нашите клиенти да разкажат по-добре собствената си история?“.
Разказването на истории (storytelling) се променя непрекъснато. Променя се и начинът, по който се разказват историите, но това, което остава непроменено, е, че имаме нужда от тях. За нашия бранд, за нашата компания, за клиентите, партньорите, служителите и за нас самите.
А това – разказването на истории стои в основата на бизнеса на Chase a Cloud - анимационно студио за развитие на авторско съдържание, изцяло български проект, за който основателите са използвали лично финансиране. Компанията, член на BESCO, е събрала няколко креативни мечтатели, кинематографи и предприемачи и има екип в София, но също така и офис в Берлин. Българската фирма е работила за фирми като Walt Disney, National Geographic, Range Rover, Airbus и Lego, а повече по темата разказа нейният основател Станимир Милев в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria.
Снимането на различни континенти и в различни страни е голямо предизвикателство, казва Милев. „Винаги има предизвикателство, естеството на работата е такова, че много рядко се случва да се преповтарят едни и същи неща“.
А по думите му клиенти като Lego и Walt Disney се печелят с постоянство и упоритост.
Любопитното в бизнес ежедневието на Chase a Cloud е, че често компанията разработва идеи и инвестира в тях, без да знае ще има ли кой да ги купи. Това е риск, който фирмата трябва да се поеме. Милев добави, че продуктите на Chase a Cloud не само за произведени у нас, но и са измислени в България.
Предприемачът, който има зад гърба си и неуспешни проекти, намира разлика в бизнес културата между българските и чуждестранните клиенти. „При големите клиенти нещата се планират много напред, сроковете трябва да се спазват, което у нас не е така... Има много повече точки за съобразяване, има и малко политика – зависи от клиентите, всеки си има собствена култура и начин на работа“, посочи Милев.
По думите му настоящата икономическата криза няма да доведе до намалено търсене на съдържание, а дори напротив.
„Няма да намалее търсенето на съдържание, съдържанието ще расте, ще има много различни типове съдържание, но не трябва да се забравя, че индустрията е по подразбиране деноминирана. Ще има повече, но вероятно хората ще искат да плащат по-малко за него“.
Гостът очаква изкуственият интелект да играе силна роля и в неговата сфера на действие, като демократизира създаването на съдържание.
„Приносът на изкуствения интелект ще е полезен. От една страна ще бъде страшно, от друга страна ще е полезно“. Защо обаче Милев остава скептичен по отношение на метавселената – вижте във видеото в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.